آفتاب

رئیس رژیم صهیونیستی: موضع نتانیاهو درباره ایران، اسرائیل را در جهان منزوی می‌کند

رئیس رژیم صهیونیستی: موضع نتانیاهو درباره ایران، اسرائیل را در جهان منزوی می‌کند

رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد از موضعگیری‌های نتانیاهو در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، تاکید کرد که نتانیاهو در این باره زیاده روی کرده و این مساله باعث تقابل مواضع تل‌آویو با واشنگتن و در نهایت انزوای اسرائیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر، روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در سه مصاحبه مطبوعاتی و مقاله جداگانه تاکید کرده که حملات و انتقادات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم علیه توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1 + 5، در نهایت تنها به تل‌آویو ضربه خواهد زد.

ریولین چهره سیاسی راست گرای اسرائیل که اکنون در پستی تشریفاتی مشغول به فعالیت است، سابقه طولانی از روابط پرتنش با نتانیاهو دارد.

وی خود نیز در قالب یک دیپلماسی جامع در مصاحبه‌هایش نشان داده که دید مثبتی به توافق هسته‌ای ایران ندارد اما موضع‌گیری‌های نتانیاهو را نیز برای اسرائیل مخرب دانسته است.

رئیس رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه معاریو گفته است: نگرانی عمیقی نسبت به خط درگیری‌ که اخیرا میان اوباما (رئیس جمهوری آمریکا) و نتانیاهو ایجاد شده و روابط واشنگتن-تل‌آویو دارم. نتانیاهو در حالی انتقاد از آمریکا را آغازکرده که هر دو (آمریکا-اسرائیل) یک هدف را دنبال می‌کنیم و آن ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی است و این مساله می‌تواند به تل‌آویو آسیب برساند.

ریولین در یکی از تندترین مصاحبه‌های خود در انتقاد از مواضع نتانیاهو در قبال پرونده هسته‌ای ایران گفت: مجبورم اعتراف کنم که او (نتانیاهو) بهتر از من آمریکا را می‌شناسد با این وجود اکنون ما به شدت در جهان در انزوا به سر می‌بریم.

رئیس رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز تاکید کرد: به نتانیاهو قبلا گفته‌ام و یک بار دیگر هم می‌گویم که مبارزه با این قضیه (پرونده هسته‌ای ایران) حتی اگر حق با نتانیاهو نیز باشد می‌تواند در نهایت به ضرر تل‌آویو تمام شود.

انتهای پیام

کد N913512

وبگردی