آفتاب
حبیبی در گفتگو با مهر:

دولت به جای بستن دهان منتقد وعده‌های پس از توافق را اجرایی کند

دولت به جای بستن دهان منتقد وعده‌های پس از توافق را اجرایی کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با بیان اینکه درصد منتقدین هر عددی که باشد حق دارند که مطالب خود را بیان کنند، گفت: دولتمردان به جای بستن دهان منتقدان وعده های پس از توافق را اجرایی کنند.

محمد نبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه طبق یک نظر سنجی مخالفان مذاکرت تنها ۴ درصد هستند و کسانیکه می خواهند نقد کنند باید به اندازه همان ۴ درصد باشد، گفت: ما اطلاعی از مستندات صحبت های آقای جهانگیری نداریم و نمی دانیم طبق چه نظر سنجی به این آمار دست یافته است. درصد منتقدین هر عددی که باشد حق دارند که مطالب خود و دغدغه هایشان را بیان کنند و کسی نمی تواند جلو نقد دلسوزانه را بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، با انتقاد از برخورد دولت نسبت به منتقدان گفت: در گذشته رئیس جمهور نیز القابی را به منتقدان نسبت دادند و امروز هم قصد دارند منتقدان مذاکرات را در جامعه طرد کنند و آنان را اقلیتی ناچیز جلوه دهند  اما انتقاد نوعی ارزیابی است که هم در آن نقاط مثبت و هم منفی وجود دارد لذا دولت صعه صدر بیشتری در برابر منتقدان باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه مذاکرات پیروزی مطلق و یا شکست مطلق نسیت، گفت: در مذاکرات همانطور که خود رئیس جمهور گفته است یک بده بستانهایی صورت گرفت بنابراین نه جام زهر است نه پیروزی مطلق و با بررسی جنبه های مختلف این توافق می توان نقاط ضعف آنرا شناسایی کرد تا نسبت به اقدامات طرف مقابل پیش بینی و عکس العمل به موقع داشت.

حبیبی بالا بردن توقع مردم با توافق هسته را به ضرر دولت دانست و گفت: دولت برای جلب حمایت مردم از مذاکرات تمام مشکلات خود را به تحریم ها گره زد که این موجب دردسر برای خود دولت می شود. حرف درست را در این زمینه وزیر اقتصاد همین دولت زد که گفت کسانی که خیال می کنند با لغو تحریم ها مشکلات اقتصادی حل می شود در توهم بسر می برند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، خاطرنشان کرد: البته مردم قطعا بر دولت نظارت خواهند داشت و آثار رفع تحریم ها را  در زندگی خود و جامعه جستجو خواهند کرد لذا دولتمردان به جای بستن دهان منتقدان به وعده های پس از توافق را اجرایی کنند.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار کرد: در یکی از جلسات اخیر هیات دولت، گزارشی درخصوص نظرسنجی‌های پس از توافق هسته‌ای از مردم مطرح شد و اعلام گردید که دراین نظرسنجی‌ها که توسط سازمان‌ها و مراکز معتبر انجام شده، بین ۸۰ تا ۸۸ درصد مردم از توافق هسته‌ای رضایت داشته و خوشحال هستند.

جهانگیری ادامه داد: در این نظرسنجی میزان کسانی که با توافق هسته‌ای مخالفت داشتند، ۴ درصد بود و در نتیجه کسانی هم که قصد دارند نمایندگی این ۴ درصد مخالفین را انجام دهند باید در حد همان ۴ درصد نمایندگی کنند و نباید طوری سخن بگویند که گویا این ۴ درصد همه مردم ایران هستند.

کد N913415

وبگردی