آفتاب

اکرمی:فضای سیاسی کشور محتاج حضور افراد باسابقه است

اکرمی:فضای سیاسی کشور محتاج حضور افراد باسابقه است

ایسنا نوشت:

یک نماینده پیشین مجلس گفت: کسانی که در حال حاضر در فضای سیاسی کشور فعالیت‌های پررنگی دارند، متأسفانه چندان اهل فکر و اندیشه نیستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی با بیان اینکه فضای سیاسی کشور تنها به فعالیتهای فردی اختصاص یافته است و در این میان از جریانها و احزاب با سابقه تکاپویی دیده نمی‌شود، اظهار کرد: تا زمانی که در ایران مشکل تحزب و تشکل وجود داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که تنور انتخابات نیز به این زودی گرم شود. فضای سیاسی کشور نیازمند حضور افراد باسابقه و اهل فکر و اندیشه است که متأسفانه جای‌شان در این عرصه خالی است و به نظر می‌رسد بیشتر کسانی که این روزها مشغول فعالیت‌اند، چنین ویژگیهای نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه فعالان سیاسی هر دو جناح هم باید دامنه اختیارات خود را بشناسند و هم از وظایفشان آگاه باشند، گفت: به طور کلی اعضای هر دو جناح، دو وظیفه برعهده دارند، یکی شناخت دامنه اختیاراتشان و دیگری آگاهی از وظایفی که به عهده‌ آنها گذاشته شده است. فعالان سیاسی باید بدانند که همگی سوار بر یک کشتی هستیم و هر مشکلی که برای آن پیش آید در نهایت دامن همه را خواهد گرفت. پس لازم است که تعارف و تملق را کنار بگذارند و به جای پرداختن به حواشی و دامن زدن به مشکلات به وظایف خود عمل کنند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به وظایف نمایندگان قوه مقننه به عنوان بخشی از جامعه‌ی فعالان سیاسی گفت: به عنوان مثال نمایندگان مجلس یکی از وظایف خود را که نظارت باشد، چندان جدی نگرفته‌اند، که اگر جدی گرفته بودند امروز شاهد برملا شدن چنین تخلفاتی در عرصه اقتصادی کشور نبودیم. ما پس از انقلاب و پس از هشت سال جنگ تحمیلی تا به امروز بیش از پیش به مسائل روزمره گرفتار شده‌ایم و همین گرفتاریها هم اسباب کم توجهی فعالان سیاسی به انجام وظایفشان را فراهم آورده است.

29220

کد N913328

وبگردی