آفتاب
یک کارشناس مهدویت:

مقابله با شبهات مهدویت نیازمند انجام کار فرهنگی است

مقابله با شبهات مهدویت نیازمند انجام کار فرهنگی است

یک کارشناس مرکز تخصصی مهدویت گفت: برای از بین بردن آسیب‌های مهدویت باید به سراغ کارشناسان آن رفت و همواره اطلاعات را از افراد خبره در این عرصه دریافت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «همواره از سوی دشمنان شبهاتی در مورد مهدویت و امام زمان (عج) مطرح می‌شود که باید به صورت کارشناسی آنها را بررسی کرد» اظهار کرد: به اعتقاد ما و طبق آیات قرآنی در هر زمانی یک امام معصومی هدایت جامعه را بر عهده دارد و خداوند در آیه 7 سوره رعد هم به این موضوع اشاره کرده است و نکاتی که از این آیه استنباط می‌شود این است که پیامبر(ص) برای هدایت گری برانگیخته شده است و پس از پیامبر(ص) هم هدایت‌گری امت باید بر عهده یک امام معصوم (ع) باشد که هم‌طراز پیامبر(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خداوند در سوره قدر می‌فرماید که ملائک در شب قدر بر پیامبر(ص) نازل می‌شوند، پس اگر در زمان پیامبر(ص) این امر رخ می‌دهد پس از ایشان هم ملائک باید بر امامی معصوم نازل شوند. ما باید بدانیم که در زمان حال حاضر هم امام معصومی است که از نظرها غایب و ملائک به ایشان در شب قدر نازل می‌شوند.

این کارشناس مباحث مهدویت با بیان این‌که «در رابطه با حضور امام معصوم(ع) در هر زمانی احادیث و آیات زیادی از بزرگان شیعه و سنی در کتاب‌های مختلف مطرح شده است» افزود: در حدود 6 هزار روایت از شیعه و سنی داریم که همگی دال بر وجود امام عصر(عج) است. در کتاب المعجم که نوشته بزرگان دین است به برخی از این احادیث اشاره شده و ما باید در این رابطه مطالعات بسیار گسترده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی شبهات عصر حاضر باشیم.

مصلحی در ادامه عنوان کرد: همواره افرادی هستند که از هر چیز نابی که در جهان وجود دارد بدل آن را هم درست می‌کنند مثل طلای نابی که وجود دارد و برخی از افراد بدل آن را می‌سازند در مورد موضوع مهدویت هم اینگونه است از همان ابتدای غیبت تاکنون افرادی بوده‌اند که می‌خواستند بدل‌هایی را برای وجود امام عصر(عج) بسازند ولی به خواست خداوند هرگز موفق نبوده‌اند. همواره از سوی دشمنان شبهاتی مطرح می‌شود و دیدگا‌های نادرستی در مورد مهدویت مطرح می‌کنند که ما باید با کار فرهنگی و مطالعه در برابر آنها بایستیم.

وی تصریح کرد: این طبیعی است که همواره افرادی که جنس طلا را می‌شناسند بدل را از طلا تشخیص می‌دهند. افرادی هم که در رابطه با امام عصر(عج) اطلاعاتی کسب کنند وجود امام عصر را احساس می‌کنند و آن را از سایرین جدا می‌سازند، کارشناسان حوزه مهدویت از جمله این افراد هستند که می‌توانند این آسیب‌ها و بدل‌ها را شناسایی کنند و مباحث درست را به مردم جامعه معرفی کنند.

این کارشناس مسائل مهدویت ادامه داد: برای از بین بردن آسیب‌های مهدویت باید به سراغ کارشناسان آن برویم و همواره اطلاعات را از افراد خبره در این عرصه دریافت کنیم. ممکن است برخی در این مورد آگاهی داشته باشند ولی به صورت تخصصی وارد نشده‌اند و همین عدم تخصص می‌تواند آسیب‌هایی را در پی داشته باشد، برای از بین بردن آسیب‌ها حتما باید به سراغ کارشناسان اهل فن برویم.

مصلحی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که در عرصه مهدویت مطرح است بحث تطبیق یکسری از مسائل با هم است که یکسری از افراد مباحثی که رخ می‌دهد را به ظهور امام عصر(عج) ربط می‌دهند گاهی برخی اینها درست است ما هم امیدواریم که هر لحظه که می‌گذرد بیشتر به ظهور نزدیک شویم ولی برای همین مسائل هم باید از کارشناسان خبره بهره ببریم و از نشانه‌های حتمی و درست ظهور آگاه شویم و اگر قرار است تطبیقی صورت بگیرد بهتر است از نوع درست آن باشد.

انتهای پیام

کد N913147

وبگردی