آفتاب
جاش ارنست خبر داد:

احتمال بازدید رئیس جمهوری آمریکا از هیروشیما در آینده نزدیک

احتمال بازدید رئیس جمهوری آمریکا از هیروشیما در آینده نزدیک

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که یک رئیس جمهور آمریکا روزی در مراسم گرامی داشت قربانیان حمله اتمی این کشور به شهر هیروشیمای ژاپن شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، جاش ارنست در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: من قطعا رد نمی کنم که این امکان در آینده وجود خواهد داشت که یک رئیس جمهوری آمریکا از هیروشیما بازدید کند اما بحثی جدی درباره اصول این بازدید وجود دارد.

وی که در سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیما در سال ۱۹۴۵ سخن می گفت، حضور کارولین کندی سفیر آمریکا در توکیو و همچنین رز گاتمولر معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین الملل را در مراسم امسال یادآور شد.

ارنست تصریح کرد که قرار است کارولین کندی و رز گاتمولر همچنین در مراسم صلح شهر ناکازاکی، دیگر شهری که در ژاپن مورد حمله اتمی قرار گرفته است، شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که در روز ششم آگوست مناطق مختلف جهان مراسم روز هیروشیما و همچنین روز خلع سلاح هسته ای را همزمان با سالگرد حمله اتمی آمریکا به ژاپن در جریان جنگ دوم جهانی برگزار می کنند. در این حمله اتمی، بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مردم ژاپن کشته شدند و هزاران نفر دیگر نیز طی سال های بعد از آن به دلیل تبعات این حملات جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، نتایج یک نظرسنجی که توسط موسسه پاپولوس صورت گرفته، بیش از ۶۰ درصد از مردم ژاپن معتقد هستند دولت آمریکا باید از بازماندگان حملات اتمی این کشور به طور رسمی عذرخواهی کند. این در حالی است که تنها ۱۱ درصد از مردم این کشور معتقدند عذرخواهی لازم نیست.

 

کد N913121

وبگردی