آفتاب

نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در مورد قدس در مراکش

نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی در مورد قدس در مراکش

سازمان همکاری اسلامی از آمادگی برای برگزاری اجلاس فوق العاده سران کشورهای اسلامی برای بررسی مسئله قدس در مراکش به درخواست محمود عباس خبر داد.

به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از رأی الیوم، سازمان همکاری اسلامی که مقر آن در جده قرار دارد روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی به درخواست محمود عباس مبنی بر برگزاری نشست فوق العاده در مورد فلسطین و قدس اشغالی و در چارچوب اهمیت ویژه مسئله فلسطین برای این سازمان به عنوان اولین مسئله مسلمانان انجام می گیرد.

در این بیانیه آمده است: نشست سران در چارچوب تلاش های بی وقفه سازمان همکاری اسلامی در حمایت و پشتیبانی از ملت و مسئله فلسطین در سطح منطقه ای و بین المللی و با هدف پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف برگزار می شود.

سازمان همکاری اسلامی در مورد زمان برگزاری این نشست اعلام کرد: طرف های مسئول در مراکش برای تعیین زمان و مکان برگزاری کنفرانس در حال رایزنی هستند.

گفتنی است سازمان همکاری اسلامی، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است. این سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان مردم جهان است.

کد N913104

وبگردی