آفتاب
رییس مجمع نمایندگان گیلان:

رسانه‌ها ظرفیت بزرگ کشور ما محسوب می‌شوند

رسانه‌ها ظرفیت بزرگ کشور ما محسوب می‌شوند

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان این‌که «اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه محسوب می‌شود»، گفت: رسانه‌ها ظرفیت بزرگ کشور ما محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، محمدحسین قربانی در همایش بزرگ روز خبرنگار در رشت، رسانه‌ها را پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم دانست و اظهار کرد: گیلان دارای جایگاه والایی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در سطح کشور است و این افتخار مرهون تلاش پیشکسوتان و زحمت‌کشان کنونی است.

وی به اهمیت جایگاه خبر و رسانه اشاره کرد و گفت: با توجه به انقلاب فرهنگی و پیشرفت رسانه، امروز اهمیت خبر و جایگاه اطلاع‌رسانی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که «امروز جبهه شیطانی رسانه‌های دنیا در حال تغییر مسیر تربیتی جهان و اثرگذاری به منظور دست‌یابی به اهداف سلطه‌گرایی خود است»، یادآور شد: رسانه‌های نظام ما با امکانات اندک توانستند اعتماد افکارعمومی را به خود جلب کنند و این ظرفیت گران‌سنگی برای کشور ما محسوب می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به ظرفیت استان در توسعه اطلاع‌رسانی ادامه داد: تلاش کنیم ظرفیت گیلان را حفظ و برای ارتقای آن کوشا باشیم.

وی به تفکر غلط برخی از مدیران که خبر و جایگاه خبرنگاری را برای خود مزاحم می‌بینند، تصریح کرد: امروز اهمیت خبر و خبرنگاری را نتوانستیم به طور شفاف بیان کنیم؛ بنابراین مسئولین باید به جایگاه اطلاع‌رسانی توجه کنند.

وی با بیان این‌که «اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه محسوب می‌شود»، افزود: امروز بسیاری از شبکه‌های اجتماعی جلوتر از بحث خبررسانی در حال فعالیت هستند و اصلی‌ترین علت این عقب ماندگی خلاء ارتباط برخی از مدیران با رسانه‌هاست.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به این‌که «مسئولان باید در راستای حل مشکلات معیشتی خبرنگاران تلاش کنند»، خاطرنشان کرد: مسکن مهر خبرنگاران نیازمند پیگیری بیشتری از سوی مسئولین استانی است.

انتهای پیام

کد N912985

وبگردی