آفتاب

تلویزیون اسرائیل: ترکیه یکی از رهبران حماس را اخراج کرد

تلویزیون اسرائیل: ترکیه یکی از رهبران حماس را اخراج کرد

واحدمرکزی خبر نوشت:

منابع خبری در فلسطین اشغالی مدعی شدند ترکیه از یکی از رهبران حماس خواسته است تا خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری سمای فلسطین از قدس اشغالی، شبکه اول تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد شواهد نشان می دهد ترکیه از صالح العاروری، یکی از رهبران حماس که در کشور ترکیه اقامت دارد خواسته است خاک ترکیه را ترک کند.
براساس این گزارش که آن را امیر بارشلوم خبرنگار نظامی شبکه یک تلویزیون اسرائیل تهیه کرده است العاروری در حال حاضر به همراه خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در قطر حضور دارد و در این کشور نیز باقی خواهد ماند.
صالح العاروری در سال 2011 و بر اساس توافق میان گروههای مقاومت و تل آویو برای تبادل اسرای فلسطینی با گلعاد شالیت ( نظامی اسرائیلی که به اسارت گروههای مقاومت فلسطینی در آمده بود) آزاد و به ترکیه تبعید شده بود.
در گزارش تلویزیون اسرائیل درباره اتهام آنکارا به العاروری آمده است، ترکیه معتقد است العاروری به سرعت فعالیت هایش را با جنبش حماس از جمله فعالیت های نظامیش را از سر گرفته است.
این گزارش همچنین می افزاید:« گمان می رود العاروری در ربودن و قتل سه جوان اسرائیلی که سال گذشته اتفاق افتاده بود دست داشته باشد.»
صالح العاروری در سفر اخیر هیئتی از حماس به عربستان و دیدار با پادشاه این کشور، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس را همراهی می کرد.

4949

کد N912980

وبگردی