آفتاب
حجت الاسلام راشد يزدى:

ترويج اسلام نیازمند یاری قلم های مسلمانان است/ اسلام دین جنگ نیست

ترويج اسلام نیازمند یاری قلم های مسلمانان است/ اسلام دین جنگ نیست

مشهد- دين اسلام با ماهيت فرهنگى خود هيچگاه از جنگ و خونريزى حمايت نخواهد كرد لذا مسلمانان جهان بايد با كمك قلم هايشان به ترويج اسلام بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام راشد یزدی ظهر پنجشنبه در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار كرد: دين اسلام با ماهيت فرهنگى خود هيچگاه از جنگ و خونريزى حمايت نكرده و لذا مسلمانان جهان بايد با كمك قلم هايشان به ترويج اسلام بپردازند.

وى افزود: خداوند متعال نيز در قرآن جايگاه ويژه اى به قلم به عنوان نماد اقدامات فرهنگى داده و ضمن قسم خوردن به آن، خيرى در قلم قرار داده است كه تا پايان جهان ادامه و وجود خواهد داشت.

اين سخنران مذهبى با بيان اينكه عصر حاضر بر اساس علم و دانش حركت مى كند، عنوان كرد: دين مبين اسلام نيز علم بوده و از نخستين اسبابی که در آن مورد توجه جدى قرار گرفته است، قلم می باشد.

وی خطاب به اساتيد و دانشجويان خارج از كشور بيان كرد: آنچه كه ارزش و جايگاه انسان را مشخص مى كند ميزان علم و دانسته هايش است كه اين به معناى مدرك داشتن صرف نيست بلكه در اسلام اعتبار درك انسان از اعتبار مدرك او در جايگاه بالاترى قرار گرفته است لذا دانشجويان بايد به اين موضوع توجه بيشترى نشان بدهند.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به اينكه تمام سنگرهای پیشرفت جهان را علم باید پر کند، تصريح كرد: امروز جنگى كه بين دولت ها و ملت ها در حال رخ دادن است مانند گذشته با سلاح و نيزه نيست بلكه با دانش و علم روز است در همين راستا ضرورى است كه جوانان ما به كسب علم توجه ويژه داشته باشند و خود را براى حفظ از دشمنان به آن مجهز كنند.

وی تاكيد كرد: نقش و جايگاه دين در پيشرفت هاى علمى قابل چشم پوشى نيست چرا كه اگر افراد در اين راه با ايمان و ديندار نباشند قطعا علم را در جهت انحراف، نابودى و ضلالت كشيدن قومی استفاده خواهند کرد.

گفتنى است امروز نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور در هتل جم مشهد از دوازدهم مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود با سخنرانی مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام راشد یزدی به کار خود پایان داد.

 

 

کد N912841

وبگردی