آفتاب

انتقاد یکی از فرماندهان شورشی سوری از برنامه آموزشی آمریکا

انتقاد یکی از فرماندهان شورشی سوری از برنامه آموزشی آمریکا

فرمانده یکی از گروه‌های مخالفان سوری موسوم به "لشگر 30" اذعان کرد، برنامه آمریکا برای آموزش مخالفان "میانه‌رو" سوری در راستای مبارزه با داعش بسیار کند است و چند دهه طول می‌کشد تا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمار الواوی، از فرماندهان "لشگر 30 " در انتقاد خود از عملکرد آمریکا گفت: این برنامه بسیار کند است. اگر برای آموزش 60 نیرو این اندازه طول بکشد، برای آموزش تمام میانه‌روها چند دهه طول می‌کشد.

وی افزود: هنگامی که تروریست‌های داعش در چند روز اخیر به نیروهای "لشگر 30" حمله کردند، واشنگتن و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در حفاظت از این نیروهای ناکام ماندند.

عمار الواوی ادامه داد: در حقیقت ما هیچ تضمین بین‌المللی برای حفاظت از نیروهای خودمان یا حفاظت از "لشگر 30" نداریم.

این انتقاد پس از آن مطرح شد که گروه جبهه نصره اخیرا اعلام کرده بود که طی عملیاتی در نواحی شمالی سوریه حداقل پنج نفر از نیروهای "لشگر 30" را کشته و 10 تن از آنها را نیز به اسارت گرفته است.

این فرمانده تاکید کرد: آمریکا و متحدانش وعده داده‌اند که 15 هزار تن را آموزش بدهند و آنها را تحت حمایت مالی، نظامی و پوشش هوایی قرار بدهند ولی این وعده با واقعیت فاصله زیادی دارد.

این در حالی است که آمریکا می‌گوید روز جمعه در حمایت از این گروه در برابر جبهه نصره دست به حمله هوایی زده اما عمار الواوی می‌گوید، حملات هوایی زمانی انجام شد که نیروهای جبهه نصره عملیات خود را تمام کرده بودند.

آموزش گروه "لشگر 30" از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا براساس برنامه‌ای صورت گرفته که هدف از آن ایجاد نیرویی قابل اعتماد برای مقابله با تروریست‌های داعش در مدت زمانی کوتاه است.

انتهای پیام

کد N912821

وبگردی