آفتاب

آماده باش اسرای حماس در زندان‌های صهیونیستی/اعتصاب غذای اسیران فلسطینی

آماده باش اسرای حماس در زندان‌های صهیونیستی/اعتصاب غذای اسیران فلسطینی

به دنبال اعلام آماده باش عمومی از سوی رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تنش میان اسرای فلسطینی و مسئولان بخش مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی شدت یافت.

به دنبال اعلام آماده باش عمومی از سوی رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تنش میان اسرای فلسطینی و مسئولان بخش مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی شدت یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سازمان‌های مرتبط با مسأله اسرا از افزایش تنش میان اسرای فلسطینی و مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پیشتر ستاد عالی فرماندهی اسرای جنبش حماس اعلام کرده بود که (برنامه مبارزاتی) را از امروز (پنجشنبه) در اعتراض به حمله نیروهای سرکوب وابسته به اداره زندان‌های اسرائیلی علیه اسرای جنبش حماس صورت خواهد داد.

در بیانیه فوری مرکز مطالعات اسرای فلسطینی آمده است که ستاد عالی فرماندهی اسرای جنبش حماس اعلام کرده است که اسیران در بند رژیم صهیونیستی این جنبش در واکنش به حمله وحشیانه مسئولان مدیریت زندان‌های صهیونیستی علیه آنها در آماده باش عمومی هستند.

در این بیانیه از تمامی زندانیان جنبش حماس در زندان‌ها خواسته شده است تا با آمادگی کامل به دفاع از کرامت و حقوق خود بپردازند.

ستاد عالی فرماندهی اسرای جنبش حماس همچنین خواستار یاری کردن اسیران در درگیری‌های خود علیه صهیونیست‌ها شده‌ است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای وخامت اوضاع در دو زندان نفحه و ریمون دانست و تاکید کرد: حمله گسترده نیروهای اشغالگر به اسرای حماس در زندان‌های صهیونیستی موجب تشدید وخامت اوضاع و واکنش آنها شده است.

بر اساس این گزارش به دنبال حمله نیروهای سرکوب وابسته به اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به زندان نفحه 120 اسیر در بند یک و چهار این زندان دست به اعتصاب نامحدود غذا زدند.

120 اسیر فلسطینی در زندان صهیونیستی نفحه در واکنش به مخالفت مدیریت این زندان با درخواست آنان مبنی بر بازگرداندنشان به بند شماره 10، دست به اعتصاب غذا زدند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: 120 اسیر فلسطینی در بندهای یک و چهار زندان نفحه در اعتراض به مخالفت مدیریت این زندان با درخواست‌شان شروع به اعتصاب غذا کردند.

در این بیانیه آمده است: مدیریت زندان نفحه به اسرای فلسطینی وعده داده بود که آنان را به بندهای اصلی خود برگرداند، ولی به این وعده عمل نکرد و همین مساله اسرای فلسطینی را به اعتصاب غذا واداشت.

این مرکز از نهادهای فعال در زمینه اسرا و گروه‌های ملی و اسلامی و رسانه‌ها خواست تا مساله اسرای فلسطینی را در کانون توجهات خود قرار دهند.

نیروهای سرکوب در اقدامات وحشیانه خود همچنین به بند یک زندان ریمون حمله ور شدند جایی که ده‌ها اسیر فلسطینی بازداشت هستند.

انتهای پیام

کد N912688

وبگردی