آفتاب
دستور هفتگی مجلس

طیب‌نیا و رحمانی‌فضلی در مجلس/انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق

طیب‌نیا و رحمانی‌فضلی در مجلس/انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق

نمایندگان مجلس هفته آینده علاوه بر انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق ایران و 1+5، میزبان وزرای اقتصاد و کشور برای بررسی سئوالات بذرپاش و زاهدی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسات روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته آینده میزبان طیب نیا و رحمانی فضلی برای پاسخ به سئوالات بذرپاش و زاهدی نمایندگان تهران و کرمان خواهند بود.

همچنین مجلس هفته آینده علاوه بر انتخاب اعضای کمیسیون ویژه رسیدگی کننده به توافق ایران با کشورهای 1+5 و آثار و پیامدهای آن به بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد.

همچنین ادامه بررسی جزییات طرح حمایت از صنعت برق، رسیدگی به لایحه الحاق دولت ایران و پروتکل مورخ 1966 ، کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر موارد مورخ 1972، به گونه اصلاح شده در سال‌های 2006 و 2009 و بررسی لایحه تصویب پروتکل حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع و فعالیت‌های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

بررسی لایحه موافقت‌نامه همکاری در خصوص آب و هواشناسی دریای خزر، لایحه تصویب کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه، لایحه تصویب اصلاحیه کنوانسیون بازل درباره‌ کنترل انتقالات برون مرزی مواد زائد زیان بخش و دفع آنها و لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور در حال توسعه از دیگر موارد کاری مجلس است.

رسیدگی به لایحه الحاق دولت ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، لایحه معاهده بین دولت ایران و دولت ژاپن در زمینه انتقال محکومین به حبس، طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور و طرح الحاق دو تبصره به ماده 24 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت در دستور کار مجلس قرار دارد.

رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنجم، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم، لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح، بررسی طرح دائمی شدن قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی از دیگر موارد کاری مجلس در هفته آینده است.

انتهای پیام

کد N912660

وبگردی