آفتاب

آمریکا 2 حامی مالی قطری القاعده و النصره را در لیست حامیان تروریسم قرار داد

آمریکا 2 حامی مالی قطری القاعده و النصره را در لیست حامیان تروریسم قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا علیه دو شهروند قطری که ادعا شده در حمایت مالی از القاعده و جبهه النصره مشارکت داشته‌اند، تحریم‌هایی را اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، سعد بن سعد محمد شریان الکعبی و عبد اللطیف بن عبدالله صالح محمد الکعوری‬ به عنوان تروریست‌های جهانی معرفی شدند و بر اساس قوانین وزارت خزانه داری آمریکا اموال و دارایی‌ افرادی که با تروریسم همکاری می‌کنند را ضبط کرده و از فعالیت تجاری آمریکایی‌ها با آنها جلوگیری می‌کند.

یکی از مقامات آمریکا گفت: الکعبی و الکعوری شبکه‌های گسترده حمایت مالی را هدایت کرده و این تحریم‌ها علیه این دو مرد قطری تاثیر چشمگیری بر توانایی آنها در رابطه با افزایش هرگونه حمایت مالی در این منطقه می‌گذارد.

این مقام افزود: در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا بر ممانعت از حمایت مالی بین‌المللی از داعش متمرکز شده اما این مساله بدان معنا نیست که ما از دیگر گروه‌های تروریستی غافل شده‌ایم.

مقامات آمریکایی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفتند: الکعوری وب سایتی را برای درخواست پول برای گروه‌های افراط گرا در سوریه راه اندازی کرده اما دولت قطر از زمانی که متوجه وجود این وب سایت شده آن را مسدود کرده است.

آدام سزوبین معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: این تحریم‌ها علیه دو تسهیل کننده بزرگ جبهه النصره و القاعده اعمال شده است.

وزارت خزانه داری همچنان به استفاده از اطلاعات مالی و اختیارات برای حل و مختل کردن برنامه حمایت مالی که این گروه‌های تروریستی از آن سوء استفاده می‌کنند، متعهد است.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت: الکعبی کمپین‌های حمایت مالی را در قطر با هدف جمع آوری کمک مالی برای جبهه النصره در راستای خریداری تسلیحات و مواد غذایی به راه انداخته بود. در جریان همین دوره یکی از مقامات جبهه النصره از الکعبی خواست تا به عنوان واسط در جمع آوری باج برای آزادی گروگان‌هایی که توسط این گروه اسیر شده‌اند نیز فعالیت کند.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت: الکعوری کمک‌های مالی را برای القاعده جمع آوری کرده و به عنوان یکی از مقامات امنیتی القاعده خدمت کرده بود.

وی اوایل سال 2012 میلادی با تسهیل کنندگان القاعده برای هماهنگی ارسال کمک مالی از حامیان مالی قطری که قصد دارند از این گروه افراط گرا حمایت کنند، همکاری کرده بود.

این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا به میزان کمک‌های مالی جمع آوری شده توسط این دو مرد قطری و یا ذکر نام گروگان‌هایی که از طریق باج‌های جمع آوری شده توسط الکعبی آزاد شده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

مقامات همچنین در مورد سوالات مربوط به اینکه آیا دولت قطر نیز برای پرداخت باج برای آزادی گروگان‌ها همکاری کرده یا خیر پاسخی ندادند.

اعمال این تحریم‌ها پس از آن صورت گرفت که جبهه النصره گروهی از نیروهای آمریکایی را که مخالفان سوری را آموزش می‌دادند ربودند اما مقامات آمریکا هرگونه ارتباط بین این دو موضوع را رد کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا پیشتر قطر را به ایجاد فضایی که به افزایش حمایت مالی و حمایت از سازمان‌های افراط گرا کمک می‌کند متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N912538

وبگردی