آفتاب

روزنامه اعتماد: خروج جامعه مدرسین از انتخابات مجلس، به نفع جبهه پایداری است

روزنامه اعتماد: خروج جامعه مدرسین از انتخابات مجلس، به نفع جبهه پایداری است

اعتماد نوشت:

جبهه پايداري روزهاي جالبي را مي‌گذراند. آنها پس از آنكه قبول كردند محور فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را با ساير اصولگرايان هماهنگ كنند و زير چتر واحد جامعتين روزگار بگذرانند با خروج جامعه مدرسين از انتخابات مجلس وضعيت جديدي را تجربه مي‌كنند. آنها حالا با فراغ بال مي‌توانند اهداف آيت‌الله مصباح را در فرآيند وحدت اصولگرايان دنبال كنند.

آنها البته هفته جاري را با ادامه حاشيه‌هاي مربوط به جلسه صحن علني مجلس ادامه دادند. جلسه‌اي كه در آن لاريجاني عنوان كرد عده‌اي گفته‌اند سگ احمدي‌نژاد و مشايي به لاريجاني شرف دارد. اين گفته لاريجاني بلافاصله اذهان را به سمت اعضاي جبهه پايداري در مجلس سوق داد اما آنها هر كدام جداگانه انتساب چنين گفته‌اي را به خود تكذيب كردند.

همچنين اين هفته يكي از روزنامه‌هاي تهران در گزارشي از تاثيرگذاري پايداري در استان اصفهان منتشر كرد و در آن مدعي شد: گروه‌هاي تندرو چون جبهه پايداري به دليل حفظ نفوذ خود در مناصب اجرايي براي پياده كردن برنامه‌هاي خويش نيازي به اقدامات عمومي نداشته و از امكان مجاب كردن مسوولان برخوردار هستند. بر اساس برخي ارزيابي‌ها هم‌اكنون حداقل ۱۷ عضو جبهه پايداري در مسووليت‌هاي عالي استان اصفهان قرار دارند.

طي هفته جاري همچنين دبيركل جبهه پايداري درباره موضع اين جبهه براي انتخابات خبرگان گفت: اگر آيات موحدي كرماني، يزدي و علامه مصباح‌يزدي نشست داشته باشند و به توافق برسند، بهتر است و جبهه پايداري در بحث خبرگان از نظرات اين سه بزرگوار حمايت خواهد كرد. مرتضي آقاتهراني، دبيركل جبهه پايداري انقلاب اسلامي درباره آخرين برنامه‌هاي تشكل متبوعش و ديدارهاي سه‌جانبه با ايثارگران و موتلفه اظهار داشت: بين اين سه تشكل، نشست‌ها برقرار است و به توافقات و نتايج خوبي رسيده‌ايم.

آقاتهراني درباره برگزاري همايش جبهه پايداري كه قرار بود پس از ماه رمضان برگزار شود با تاكيد براينكه ما حتما همايش خواهيم داشت از برگزاري همايش جبهه پايداري تا اواخر مرداد ماه خبر داد.

دبيركل جبهه پايداري با بيان اينكه اصل برگزاري همايش پذيرفته شده اما ما هنوز زمان دقيق آن را مشخص نكرده‌ايم، ديدار اعضاي اين جبهه با علما را يادآور شد و گفت: ما اخيرا با توجه به عمل چشم آيت‌الله مصباح عيادتي با ايشان داشتيم.

وي ادامه داد: بنا بود اگر بشود ما نشستي را در خدمت جامعتين باشيم اما در حال حاضر جامعه مدرسين تصميم گرفته كه در انتخابات مجلس ورود نكند و آيت‌الله يزدي، رييس جامعه مدرسين گفته است كه به انتخابات ورود نمي‌كنم.

17213

کد N912535

وبگردی