آفتاب

کمیته طرح صلح عربی خواهان حمایت جهانی از فلسطینی‌ها در برابر جنایات شهرک‌نشینان شد

کمیته طرح صلح عربی خواهان حمایت جهانی از فلسطینی‌ها در برابر جنایات شهرک‌نشینان شد

کمیته طرح صلح عربی خواستار حمایت بین المللی از فلسطینیان در برابر جنایات شهرک نشینان صهیونیست شد.

به گزارش خبرگزاری داننشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در قاهره اظهار داشت، کشورهای عربی باید پیش نویس قطعنامه‌ای در خصوص جنایات تروریستی شهرک نشینان اسرائیلی علیه ملت فلسطین را به شورای امنیت ارائه دهند.

العربی بر لزوم تلاش و تفکر جدی در این مرحله برای حمایت بین‌المللی جدی از ملت فلسطین طبق قطعنامه‌ای که شورای امنیت صادر می‌کند، تاکید کرد.

وزرای خارجه 15 کشور عربی در بیانیه صادر شده در اختتامیه نشستی که به درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، انجام مذاکرات عربی و بین‌المللی را برای ارائه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنایات تروریستی علیه ملت فلسطین خواستار شدند.

بیانیه پایانی بر لزوم فراخواندن جامعه جهانی به قرار دادن اسامی گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست در لیست تشکیلات تروریستی و پیگرد اعضای آن در دادگاه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

کمیته طرح صلح عربی حمایت از اقداماتی را خواستار شد که دولت فلسطین بعد از ارائه پرونده مربوط به جنایت سوزاندن کودک فلسطینی به دادگاه کیفری بین‌المللی انجام می‌دهد.

این کمیته همه گروه‌ها و نیروهای فلسطینی را به تشکیل دولت وحدت ملی و فلسطینی فراخواند که قادر به رویارویی با چالش‌ها و انجام مسوولیات خود باشد.

این نشست بنا به درخواست دولت فلسطین و به منظور مذاکره در خصوص ادامه شهرک‌سازی و جنایات تروریستی علیه ملت فلسطینی بویژه سوزاندن نوزاد فلسطینی برگزار شد که این اقدام اخیر واکنش‌های و انتقادهای بین‌المللی و منطقه‌ای را به دنبال داشت.

کمیته طرح صلح عربی متشکل از کشورهایی چون مصر، فلسطین، اردن، بحرین، تونس، الجزایر، عربستان، سودان، عراق، کویت، قطر، لبنان، مراکش، یمن و کشور امارات است.

انتهای پیام

کد N912495

وبگردی