آفتاب
جنبش انصارالله یمن:

صنعا خط قرمز ماست/ به بسیج مردمی ادامه می دهیم

صنعا خط قرمز ماست/ به بسیج مردمی ادامه می دهیم

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت صنعا خط قرمز این جنبش به حساب می آید و هیچکدام از نیروهایی که توسط نیروهای مزدور عربستان حمایت می شوند، به صنعا نخواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله در گفتگو با خبرگزاری آلمان تاکید کرد: ملت یمن هرگز اجازه نخواهد داد القاعده به صنعا برسد و در همین راستا به بسیج مردمی به عنوان یک گزینه استراتژیک برای مقابله با تجاوز عربستان و نبرد در جنگی که تر و خشک را با هم می سوزاند، ادامه خواهد داد.

وی با بیان این که تلاش برای توقف تجاوزات خارجی علیه یمن وظیفه همه طرف هاست افزود: رؤیای عربستان برای رسیدن به صنعا و مناطق شمالی تحت هیچ شرایطی محقق نخواهد شد و ما هرگز داعش را نخواهیم پذیرفت.

این رهبر انصارالله تصریح کرد پیروزی هایی که نیروهای وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن ادعای تحقق آن را در شهرهای لحج و عدن دارند، تنها جنجال رسانه ای است و این مناطق نقطه تماس میان طرفین است. به گفته وی پیشروی اندک به سمت این مناطق آن هم با حمایت گروهک القاعده و داعش و نیروهای متجاوز عربستان طبیعی است.

القحوم تاکید کرد: کمیته های مردمی یمن توانسته اند تلفات سنگینی را به القاعده و داعش وارد کنند و حدود ۲۷۰ نفر از اعضای این گروهک ها و تعدادی از نیروهای عربستان به هلاکت رسیده اند.

این رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد: امروز رژیم عربستان با تمام توان دست و پا می زند و در همین راستا از گروهک القاعده حمایت می کند تا بتواند پیروزی هایی را که نتوانسته طی ۵ ماه محقق سازد به دست آورد. تنها دستاورد رژیم عربستان کشتار هزاران شهروند یمنی، تخریب زیر ساخت ها، راه ها، مدارس و ارتکاب وحشیانه ترین جنایت ها علیه ملت یمن است.

وی یادآور شد: عربستان تلاش می کند با تبلیغات رسانه ای ارتش یمن را به عنوان نیروهای طرفدار علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، نشان دهد، ولی من تاکید می کنم ارتشی که با تجاوز و مداخله خارجی مبارزه می کند ارتشی ملی است.

القحوم در مورد راه حل های سیاسی بحران یمن نیز گفت: این راه حل ها از ابتدای شروع تجاوز به یمن مطرح بوده و درهای گفتگو همچنان برای گروه های سیاسی مختلف باز است.

کد N912401

وبگردی