آفتاب
رسانه های عربی خبر دادند؛

اولین حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه از پایگاه اینجرلیک ترکیه

اولین حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه از پایگاه اینجرلیک ترکیه

رسانه های عربی اعلام کردند که جنگنده های ارتش آمریکا امروز چهارشنبه اولین حمله هوایی خود به شمال سوریه از طریق پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، جنگنده های ارتش آمریکا امروز چهارشنبه اولین حمله هوایی خود به شمال سوریه از طریق پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه را انجام دادند.

گفتنی است، هفته گذشته وزارت خارجه ترکیه از امضای توافق بین واشنگتن و آنکارا برای استفاده آمریکا و متحدانش از پایگاه اینجرلیک ترکیه خبر داده بود.

تانجو بیلجیک سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اعلام این خبر صریح کرد: این قرار داد فقط جهت استفاده از این پایگاه علیه نیروهای داعش است و برای حمایت از نیروهای کرد سوریه نیست.

پیشتر نیز رسانه های ترکیه ای اعلام کرده بودند که حدود ۱۲۳ نظامی ویژه آمریکا به منظور آموزش و تجهیز گروههای تروریستی در سوریه وارد پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب استان آدانا شدند.

بر اساس گزارش این رسانه ها ۸۳ نفر از این نظامیان در پایگاه هوایی اینجرلیک مستقر شده و ۴۰ تن از آنها به یک پایگاه نظامی در استان کرشهیر منتقل شدند. نیروهای نظامی حاضر در پایگاه اینجرلیک مسئولیت تجهیز و آموزش تروریستهای مورد حمایت غرب برای جنگ با ارتش سوریه را برعهده دارند.

ترکیه از سال ۲۰۱۱ تاکنون از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه که با ارتش این کشور می جنگند حمایت می کند.

کد N912344

وبگردی