آفتاب

قبل از نمایندگی فکر می‌کردم لاریجانی را با یک من عسل هم نمی شود خورد!

قبل از نمایندگی فکر می‌کردم لاریجانی را با یک من عسل هم نمی شود خورد!

عضو فراکسیون رهروان ولایت در مجلس که به حامیان رئیس پارلمان معروفند می گوید نظرش درباره علی لاریجانی قبل از دوره نمایندگی و بعد از آن 180 درجه تغییر کرده است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو مفصلي که در کافه خبرآنلاين داشت، خاطرنشان کرد: باید با دکتر لاریجانی کار کنید تا بتوانید او را بشناسید. مادامی که شما آقای لاریجانی را از بیرون و و در تلویزیون می بینید، با زمانی که با وی مانوس می شوید، کاملا متفاوت است. شخصیت وی به گونه اي است که حتما باید با او از نزدیک کار کنید تا او را بشناسید. او در یک کلام، عاقل است و فهم و بلوغ سیاسی کاملا بالایی دارد و توانسته در این مدت مدیریت بحران مجلس را به دست بگیرد. یعنی در شرایط بسیار حساس، تصمیمات را هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه لاريجاني برای مجلس، تصمیم ساز خوبی است، افزود: چون مجلس آزاد است و رای می گیرد و رئیس مجلس تابع این رای است، باید بتواند تصمیم ساز خوبی باشد تا صحن را متقاعد کند تا پیشنهادی که او می دهد بهترین است و صحن آن را به عنوان پیشنهاد اولي بپذیرد. دکتر لاریجانی در حال حاضر همین کار را انجام می دهد.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال همراهی آقای صالحی با تیم مذاکره کننده پیشنهاد آقای لاریجانی بود که دیدیم این حضور چقدر راهگشا بود. در این قضیه، تصمیم گیر رئیس جمهور بود ولی پیشنهاد دهنده اقای لاریجانی بود. به همین دلیل است که می گویم نقش رئیس مجلس در هدایت مجلس فوق العاده بالاست و آقای لاریجانی این نقش را به خوبی ایفا می کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا هدف تندروها از تخریب لاریجانی سیاسی و انتخاباتی است، تصریح کرد: وجود آقای لاریجانی مانع افراط گرایی است. چه در جناح چپ و چه در جناح راست. این افراطی ها احساس می کنند که با سرعت تمام می روند ولی در این راه، مانع و سدی وجود دارد به نام لاریجانی! فرق هم نمی کند از هر جناحی که با این سد روبرو شوند، می فهمند که باید سرعت ها را کنترل و تنظیم کرد. اگر کسی می خواهد افراط کند، اول باید این مانع برداشته شود. لذا به سختی به این صخره می زنند که هر طور شده است از این مانع، عبور کنند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در ادامه گفت: من شخصیت آقای لاریجانی را دوست دارم. برخلاف آنچه که بیرون از مجلس و قبل از دوره نمایندگی از وی در ذهن داشتم. من 180 درجه نسبت به اقای لاریجانی تغییر موضع داده ام. قبلا فکر می کردم که اصلا نمی شود او را با یک من عسل هم خورد! ولی از زمانی که با ایشان آشنا شدم هر چه بیشتر این آشنایی شکل می گیرد، احساس خوب تری نسبت به ایشان پیدا می کنم و به شخصیتش کاملا احترام می گذارم.

 

مشروح مصاحبه خبرآنلاين به منصوري آراني اينجا بخوانيد

29220

کد N912332

وبگردی