آفتاب

کرملین احضار سفیر ترکیه و اظهارات منسوب به «پوتین» را تکذیب کرد

کرملین احضار سفیر ترکیه و اظهارات منسوب به «پوتین» را تکذیب کرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر احضار سفیر ترکیه در مسکو در اعتراض به سیاست های آنکارا در قبال داعش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر احضار سفیر ترکیه در مسکو را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: اخبار منتشر شده در خصوص احضار سفیر ترکیه در مسکو در اعتراض به سیاست های آنکارا در قبال گروه تروریستی داعش صحت ندارد.

پیسکوف ادامه داد: این اخبار چیزی جز شایعات بیهوده نیست و به هیچ وجه با واقعیت تطابق ندارد.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود برخی اخبار در خصوص تصمیم مسکو برای احداث کریدور در اوکراین به منظور الحاق کریمه به اراضی روسیه را تکذیب کرد.

وی در این ارتباط اظهار داشت: همانگونه که همه می دانند کریمه از اراضی روسیه به شمار می رود و برنامه ویژه ای برای تقویت زیرساخت ها در آنجا وجود دارد.

گفتنی است، وترنز تودی گزارش داده بود: اظهارات چند روز قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، در مورد اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیدگاه خود را در مورد سوریه و ادامه حمایت از این کشور عربی تغییر داده با واکنش تند مسکو مواجه شده و کرملین اقدام به احضار «امید یاردیم» سفیر ترکیه در مسکو کرده است. 

بر اساس گزارش این پایگاه، یاردیم بطور مستقیم توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه احضار شده، و پوتین به سفیر ترکیه هشدار داده که اگر آنکارا به حمایت از داعش پایان ندهد، مسکو روابط دیپلماتیک خود را با ترکیه قطع می کند. 

به نوشته وترنز تودی پوتین در دیدار با سفیر ترکیه، اردوغان را یک دیکتاتور خطاب کرده است.

بر اساس گزارش های موجود، دیدار پوتین و سفیر ترکیه به مدت دو ساعت ادامه داشته و رئیس جمهور روسیه به نماینده آنکارا گفته است: به اردوغان بگوئید همراه با تروریست های داعش به جهنم برود. 

پوتین در ادامه با حالت خشم گفته است: من می‌توانم سوریه را به نبرد «استالینگراد بزرگ» برای اردوغان و همپیمانان وی که شرورتر از آدولف هیتلر هستند تبدیل کنم.

پوتین در ادامه اردوغان را به دو رویی متهم کرده چرا که رئیس جمهور ترکیه کودتای نظامی در مصر را محکوم می کند اما تمامی اقدامات تروریستی را که برای سرنگون کردن حکومت سوریه انجام می شوند مورد حمایت قرار می دهد. 

کد N912305

وبگردی