آفتاب
آیت‌الله سیستانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف:

امور وقف در ایران به لحاظ شرعی مورد تائید علمای دین است

امور وقف در ایران به لحاظ شرعی مورد تائید علمای دین است

آیت‌الله سیستانی گفت: اوقاف در ایران دارای دستگاه منظمی است و امور وقف، در ایران به لحاظ شرعی مورد تائید علمای دین است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و عتبات عالیات و مراقد متبرک علاقه بسیاری دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه وقف در ایران گفت: موقوفات بسیاری در ایران وجود دارد و من می‌دانم که موازین شرعی پیرامون سنت حسنه وقف در ایران رعایت می‌شود.

آیت‌الله سیستانی با اشاره به این‌که «اوقاف در ایران دارای دستگاه منظمی است و امور وقف در ایران به لحاظ شرعی مورد تائید علمای دین است» تصریح کرد: دعا می‌کنم شما در کارهایتان موفق باشید.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه اوقاف ایران با دیوان وقف عراق اقدام مفید و خوبی است و ان‌شاءالله بتوانید به اهداف خودتان برسید.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «دقت در امور مرتبط با امامزادگان کار آسانی نیست» گفت: اماکن متبرکه جایگاه خاص و ویژه‌ای نزد مردم دارند و باید از این عشق و علاقه در مسیر گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) استفاده کرد.

آیت‌الله سیستانی با اشاره به وجود مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ایران اسلامی افزود: این امامزاده را که مورد توجه خاص ملت ایران و شیعیان است، از نزدیک زیارت کرده‌ام.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این‌که «یکی از دغدغه‌های ما در عراق در حال حاضر مقابله با جریان تکفیری داعش است» تصریح کرد: من برای رزمندگان این جهاد مقدس، آرزوی موفقیت دارم.

وی در پایان با ابلاغ سلام خویش به رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای مردم ایران آرزوی موفقیت کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار همچنین رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی از فرایند بازسازی عتبات عالیات و صحن حضرت زهرا (س)، وضعیت موقوفات و بقاع متبرکه ایران و اهداف مشترک بین مدیریت وقف در ایران و عراق ارائه کرد.

در این دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاونین سازمان اوقاف، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی، حجت‌الاسلام محمدی را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام

کد N912181

وبگردی