آفتاب

مجلس نمایندگان آمریکا: داعش نسبت به یک سال گذشته تضعیف نشده است

مجلس نمایندگان آمریکا: داعش نسبت به یک سال گذشته تضعیف نشده است

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا با اشاره به حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف علیه مواضع نیروهای داعش اعلام کردند که داعش نسبت به یک سال گذشته ضعیف تر نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش ماهانه خود را با عنوان " تهدیدات فوری ترور" منتشر کرد که بر اساس آن 14 طرح خشونت آمیز و پنج حمله صریح در آمریکا از سال 2014 اتفاق افتاده است. این کمیته بر این باور است که تهدید ترور در کشور بالاست. پرونده‌های اقدامات افراط گرایانه در آمریکا در سال 2015 بیش از هر زمان دیگر است و تعداد این پرونده‌ها در طول پنج سال گذشته درست سه برابر افزایش یافته که از 38 فقره در ماه ژوئیه در سال 2010 به 122 فقره در سال 2015 بالا رفته است.

بر اساس این ارزیابی، تروریستها به طور فزاینده سربازان آمریکایی و نیروهای پلیس را در خاک این کشور مورد هدف قرار می‌دهند. داعش اکنون حضور مستقیم یا وابسته و گروههای حامی در دست کم 18 کشور در سراسر جهان دارد که تاکنون توانسته کنترل چندین شهر در عراق و 10 شهر دیگر در سوریه را تا اواسط ماه ژوئیه به دست آورد.

این کمیته درباره حملات داعش اعلام کرد، آمریکا و دیگر شرکای خارجی‌اش به طور گسترده در وادار کردن داعش به عقب نشینی از پناهگاه‌های امنشان شکست خورده‌اند. با وجود یک سال حضور جنگنده‌ها، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که داعش نسبت به یک سال گذشته ضعیف‌تر نشده است.

مایکل مک کول، نماینده جمهوری خواه و رییس این کمیته گفت: ما نمی‌توانیم آنچه را که نمی‌بینیم متوقف کنیم. من نگران افرادی هستم که طرفداران آنها هستند و به طور پنهانی می روند و ممکن است خیلی دیر شود. ما باید اقدامات بیشتری برای مبارزه با این دشمن در خارج از کشور در محل‌های استقرار آنها داشته باشیم. در غیر این صورت، ما با این تهدیدات در اینجا، در خانه‌مان مواجه خواهیم بود که بسیار بدتر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N912036

وبگردی