آفتاب
سخنگوی کاخ سفید:

در صورت رد توافق در کنگره، اجماع جهانی علیه ایران از بین می‌رود

در صورت رد توافق در کنگره، اجماع جهانی علیه ایران از بین می‌رود

کاخ سفید تأکید کرد: در صورتی که آمریکا توافق به دست آمده با ایران را اجرایی نکند اجماع جامعه جهانی علیه ایران از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس،‌ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه شب با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر این‌که در صورتی که توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران در کنگره به تصویب نهایی نرسد، کشورهایی همچون چین، هند و کره جنوبی دیگر به ادامه تحریم‌ها علیه ایران ادامه نخواهند داد، تصریح کرد: اگر قرار باشد پس از یک سال آینده آمریکا با تغییر رئیس‌جمهورش، با وجود پایبندی ایران به همه تعهداتش در توافق بخواهد این توافق را نادیده بگیرد و آن را اجرا نکند، اجماع جامعه جهانی تشکیل شده علیه ایران به صورت کامل از بین خواهد رفت.

این اظهارات جاش ارنست در واکنش به صحبت‌های چند نامزد انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه مطرح شد که ادعا کرده بودند در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند توافق به دست آمده را باطل خواهند کرد.

جاش ارنست در ادامه مدعی شد: دلیل این‌که اگر فکر کنیم رئیس‌جمهور آینده آمریکا با رد توافق و اعمال تحریم‌های بیشتر دستاورد بهتری کسب می‌کند همان دلیلی است که باعث شد رژیم تحریم‌ها علیه ایران موفق عمل کند و ایران را مجبور به مذاکره کند.

سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد: دلیل موفق بودن رژیم تحریم‌ها علیه ایران آن بود که در این تحریم‌ها همه کشورها از سرتاسر جهان در اجرای تحریم‌های صادر شده علیه ایران با آمریکا همکاری کردند و این‌که این تحریم‌ها تنها توسط آمریکا علیه ایران صادر نشد بلکه چندجانبه بودن این تحریم‌ها، آن را موثر کرد.

ارنست گفت: در اعمال این تحریم‌ها تنها کشورهای عضو گروه 1+5 نبودند که با آمریکا همکاری کردند بلکه پایبندی کشورهای دیگری مثل ژاپن، کره جنوبی و هند بود که تأثیر آن را دو چندان کرد.

انتهای پیام

کد N912030

وبگردی