آفتاب

واشنگتن توافق با ترکیه علیه کردهای سوری را تکذیب کرد

واشنگتن توافق با ترکیه علیه کردهای سوری را تکذیب کرد

یک مسئول آمریکایی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه پنتاگون به نیروهای کرد سوری اجازه نخواهد داد در منطقه حائل مد نظر واشنگتن و آنکارا حضور داشته باشند را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گزارش داد: همچنان مذاکرات در مورد جزئیات پاکسازی مناطق مرزی سوریه و ترکیه از اعضای داعش ادامه دارد و هنوز هیچ مکانیزمی در این خصوص تعیین نشده است.

وی افزود: ما با شرکای ترک خود در مورد گام‌های آتی دست به اقداماتی می‌زنیم. ائتلاف تحت رهبری آمریکا خود را موظف می‌بیند که به حمایت از نیروهای ضد داعش از جمله کردهای سوریه و عرب‌ها و ترکمان‌ها ادامه دهد تا داعش از مناطق شمالی سوریه بیرون رانده شود.

پیشتر مسئولانی در ترکیه اعلام کرده بودند که بر اساس توافق با آمریکایی‌ها کردها حق فعالیت در منطقه حائلی که قرار است در شمال سوریه ایجاد شود را ندارند.

این مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد که نیروهای ضد داعش از مه 2015 پیشروی چشمگیری در شمال سوریه داشته‌اند و با پشتیبانی ائتلاف با بیش از 2200 حمله هوایی، توانسته‌اند 5400 کیلومتر مربع را بازپس بگیرند.

انتهای پیام

کد N912023

وبگردی