آفتاب

خشونت فرقه ای در کنیا جان بیش از ۳۱۰ نفر را در سال ۲۰۱۵ گرفت

خشونت فرقه ای در کنیا جان بیش از ۳۱۰ نفر را در سال ۲۰۱۵ گرفت

سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه با ارایه گزارشی، ضمن اعلام کشته شدن 310 نفر در کنیا، تلاش برای تصاحب منابع طبیعی کمیاب را اصلی ترین علت بروز خشونت های فرقه ای در این کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه با انتشار گزارشی شمار قربانیان خشونت های قومی – قبیله ای سال جاری میلادی در کشور آفریقایی کنیا ۳۱۰ نفر اعلام کرد. در این میان بیش از ۲۱۵ هزار نفر نیز با تشدید درگیری ها آواره شده اند.

با این حال، گفته می شود که علیرغم تداوم خشونت در شمال دره «ریفت ولی»، تعداد قربانیان و مهاجرین در این منطقه درنیمه اول سال ۲۰۱۵ با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ برابری می کند.

به گفته سازمان ملل متحد، درگیری های قومی کنیا که اغلب به بهانه تصاحب منابع کمیاب نظیر آب وعلوفه دامی صورت می گیرد به دلیل دسترسی آسان به تسلیحات اتوماتیک و فقدان نظارت های امنیتی تشدید شده است.

در این میان، مناطق شمالی نظیر تورکانا، بارینگو، سامبورو، مارسابیت و ایسولو بیش از سایر نقاط کنیا تجربه این قبیل خشونت ها را داشته اند.

گزارش سازمان ملل در حالی منتشر می شود که چندین نفر از ورزشکاران نام آور کنیایی در حرکتی نمادین که آن را «پیاده روی برای صلح» می خوانند، اقدام به پیمودن مصافتی ۸۴۰ کیلومتری کرده اند.

کد N911968

وبگردی