آفتاب

واکنش دمشق به تهدیدات اخیر آمریکا

واکنش دمشق به تهدیدات اخیر آمریکا

روزنامه الثورة (انقلاب) سوریه با واکنش نسبت به تهدیدات ضمنی آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن ارتش سوریه، این اظهارات واشنگتن را تنها روی دیگر افراطی‌گری دانست. دولت سوریه نیز تاکید کرده که از هرگونه تلاشی برای مقابله با داعش به شرط هماهنگی با دمشق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الثورة که ارگان رسمی دولت سوریه محسوب می‌شود با انتقاد تند از دولت آمریکا نوشت: تروریست‌هایی که آمریکا خود را ملزم به حمایت از آنها کرده تنها روی دیگر افراطی‌گری هستند که سوریه از آن رنج می‌برد و به زودی نابود خواهد شد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که دولت سوریه نباید در عملیات نیروهای مخالفی که آمریکا برای مقابله با تکفیری‌ها آموزش داده، مداخله کند و در صورت دخالت، اقدامات جدیدی برای دفاع از آنها انجام می‌شود.

ارنست افزود: آمریکا در صورت لزوم خود را متعهد به استفاده از نیروی نظامی برای حمایت از مخالفان سوریه می‌داند که خود آموزش داده است.

روزنامه الثورة در ادامه نوشت: اصرار کشورهای بزرگ برای دفاع و حمایت از مخالفانی که خود آموزش داده‌اند؛ تایید کننده این مطلب است که مبارزه دروغین ائتلاف با داعش، تنها یک تئاتر و یا فیلمی هالیوودی است که در عراق و سوریه اجرا می‌شود.

دولت دمشق طرف‌هایی که با آنها مواجه هستند چه معترضان به قول آمریکا میانه‌رو، چه مخالفان مسلح و چه تکفیری وابسته به داعش و النصره را تروریست می‌خواند.

در عین حال تلوزیون سوریه نیز به نقل از منابع عالی رتبه دمشق اعلام کرد که این کشور از هر اقدامی علیه داعش که با هماهنگی دولت سوریه انجام شود، استقبال می‌کند.

این درحالی است که تحلیل‌گران هرگونه برخورد آمریکا و دولت سوریه را بعید دانسته و می‌گویند گروهی که آمریکا تشکیل داده به زودی در شمال سوریه پراکنده خواهند شد و احتمال درگیری در این منطقه با نیروهای دولتی سوریه که به صورت محدود در منطقه فعالیت دارند، بسیار کم است.

آنها می‌گویند به احتمال زیاد دست کم تا شش ماه آینده آمریکایی‌ها مجبور به مقابله با ارتش سوریه نخواهند شد.

انتهای پیام

کد N911883

وبگردی