آفتاب

شناسایی یک گروه وابسته به داعش در بغداد/کشف گور دسته‌جمعی در بعقوبه

شناسایی یک گروه وابسته به داعش در بغداد/کشف گور دسته‌جمعی در بعقوبه

مرکز اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد، یک گروهک تروریستی وابسته به داعش در بغداد را با همکاری دستگاه امنیتی کشور شناسایی و منهدم کرده است. همزمان یکی از فرماندهان پیشمرگ‌ها نیز از کشته شدن 17 داعشی در بمباران منطقه سنجار خبر داد. از دیگر سو نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی در بعقوبه گور دسته‌جمعی 18 عراقی را کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، مرکز اطلاعات نظامی عراق از انهدام یک گروهک تروریستی در بغداد خبر داد و اعلام کرد: این مرکز با همکاری چند تیپ دستگاه امنیتی ملی عراق موفق شدند در بغداد شش عضو یک گروهک تروریستی وابسته به داعش را دستگیر کنند.

این مرکز افزود: این گروهک وابسته به "ولایت دیالی" داعش در مناطق اطراف بغداد از جمله دو منطقه الراشدیه و الحسینیة فعالیت می‌کردند.

این مرکز با اشاره به مصادره انبار مهمات، اسلحه و مواد منفجره این گروهک اعلام کرد که اعضای این گروه تروریستی اعتراف کرده‌اند که نیروهای امنیتی و شهروندان بی‌گناه را با بمب‌گذاری در مسیرها و خودروها و سلاح‌های مجهز به صدا خفه‌کن هدف می‌گرفتند.

قاسم سمیر، یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگ از هلاکت 17 داعشی در بمباران جنگنده‌های ائتلاف در سنجار، 520 کیلومتری شمال بغداد خبر داد.

سمیر افزود: جنگنده‌های ائتلاف عصر سه‌شنبه حملات هوایی خود را علیه پایگاه‌های داعش در داخل و بیرون شهر سنجار آغاز کردند. در این عملیات منطقه هشت بار بمباران شد و شعله‌های آتش از مراکز داعش برخاست.

منابع نظامی عراق روز سه‌شنبه نیز از هلاکت هشت داعشی در بمباران توپخانه عراق خبر دادند. در این بمباران مواضع داعش در مناطق شرق رمادی مرکز استان الانبار به شدت هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر منابعی اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق و داوطلبان مردمی امروز در منطقه السعدیه واقع در شمال شرق بعقوبه گور دسته جمعی 18 شهروندی را کشف کردند که به دست داعش کشته شده بودند.

این منابع افزودند: نیروهای امنیتی تاکنون توانسته‌اند هویت برخی از این قربانیان را شناسایی کنند.

از سوی دیگر پلیس عراق از کشته شدن 11 شهروند و زخمی شدن شش تن دیگر در اثر سقوط خمپاره‌ای در منطقه قزه تپه در شمال شرق بعقوبه خبر داد.

15 عراقی دیگر نیز به دنبال انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شرق بعقوبه کشته شدند.

از سوی دیگر داعش نیز در دو روز گذشته با گاز کلر به اطراف دانشگاه الانبار و منطقه التامیم در عراق مجددا یورش برده است.

انتهای پیام

کد N911766

وبگردی