آفتاب

آمریکا خواستار لغو ممنوعیت کاندیداتوری رهبر مخالفان ونزوئلا شد

آمریکا خواستار لغو ممنوعیت کاندیداتوری رهبر مخالفان ونزوئلا شد

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو ممنوعیت برای کاندیداتوری رهبر مخالفان ونزوئلا در انتخابات پارلمانی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن اعلام کرد که خانم "ماریا ماچادو" رهبر مخالفان روز دوشنبه تلاش کرد که برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کند اما در خواست وی رد شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام مقامات امور انتخابات ونزوئلا به روشنی نشان دهنده اعتراض به مخالفت است و گستره کاندیداها را محدود می‌کند.

به نوشته این بیانیه "ما از مسئولان ونزوئلایی مرتبط درخواست می‌کنیم که درباره ممنوعیت اعمال شده درباره کاندیدها بازنگری کنند. ما برخواسته خود تاکید می‌کنیم." انتقاد وزارت خارجه آمریکا پس از تلاش دو کشور برای سازش محتطانه برای بهبود روابط دو جانبه پس از یک دهه سردی روابط اعلام شده است. بخشی از مباحث مطرح شده بین دو طرف برای عادی سازی روابط درباره تضمین آزادی و رای‌گیری منصفانه است.

واشنگتن از کاراکاس خواسته است که زندانیان سیاسی را آزاد کند و ناظران خارجی بتوانند بر برگزاری انتخابات نظارت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، درخواست ماریا ماچادو، رهبر مخالفان ونزوئلا برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ونزوئلا رد شده است، این در حالی است که همسر رئیس جمهور این کشور نامزدی خود در انتخابات را اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N911633

وبگردی