آفتاب

یاسوج در دهه کرامت میزبان جشنواره پرده‌خوانی رضوی

یاسوج در دهه کرامت میزبان جشنواره پرده‌خوانی رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزبانی این استان از جشنواره آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی رضوی گفت: یاسوج برای چهارمین سال، جشنواره آیین‌های نمایشی، نقالی‌خوانی و پرده‌خوانی رضوی را همزمان با دهه کرامت میزبانی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزبانی این استان از جشنواره آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی رضوی گفت: یاسوج برای چهارمین سال، جشنواره آیین‌های نمایشی، نقالی‌خوانی و پرده‌خوانی رضوی را همزمان با دهه کرامت میزبانی می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رضا دهبانی پور، با اشاره ظرفیت‌ها و قابلیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آیین‌های نمایشی افزود: مناطق جنوبی کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد به این آیین‌ها و سنت‌ها در ایران شهرت دارند و استعداد ویژه‌ای در این زمینه در خطه جنوب به چشم می‌خورد. بخصوص در ایام محرم این مراسم‌ها فراوان در شهرهای جنوبی ایران برگزار می‌شود.

دهبانی‌پور با اشاره به این‌که «آثار نمایشی رضوی از هنرمندان سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است» تصریح کرد: این گروه‌های نمایشی در ایام دهه کرامت در یاسوج نمایش عمومی دارند که معمولا با استقبال گسترده مردم نیز همراه می‌شود.

دبیر جشنواره آیین‌های نمایشی و پرده خوانی رضوی با اشاره به استقبال گسترده مردم استان از جشنواره آیین‌های نمایشی و پرده خوانی رضوی اظهار کرد: در دوره‌های گذشته هزاران نفر به تماشای این نمایش‌های آیینی نشستند.

وی از برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت فرهنگ رضوی در سطح شهرستان‌های این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان باشت میزبان پنجمین جشنواره استانی خوشنویسی رضوی است، جشنواره پیامک ادبی رضوی در شهرستان چرام برگزار می‌شود، پنجمین جشنواره استانی شعر رضوی به میزبانی شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد شد، شهرستان گچساران میزبان سومین جشنواره داستان «55 کلمه‌ای رضوی» است و جشنواره طراحی پوستر عفاف و حجاب در فرهنگ رضوی هم در شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که «از آرزوهای بلند هر مسئول این است که امام رضا(ع) او را به عنوان خادم خود بپذیرد» اظهار کرد: خادمی امام هشتم(ع) آرزوی همه مردم ایران است و ما مدیران فرهنگی در هر نقطه‌ای از کشور که در حال خدمت گزاری باشیم افتخار خود می‌دانیم که خدمتی هر چند کوچک به ساحت قدسی امام رضا(ع) داشته باشیم.

وی ادامه داد: جشنواره امام رضا(ع) ابزاری برای ابراز ارادت و عشق بی نهایت ما به ساحت حضرت ثامن الحجج(ع) است.

وی همچنین به برگزاری کنگره بی بی حکیمه خواهر بلافصل امام رضا(ع) در این استان اشاره کرد و گفت: این کنگره با شکوهی خاص و با حضور گسترده مردم و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان ماه سال 93 در گچساران برگزار شد.

دهبانی‌پور افزود: به دنبال آن هستیم که این کنگره را به صورت بین المللی در استانمان برگزار کنیم تا مرقد مطهر خواهر بلافصل امام رضا(ع) که هر ساله پذیرای هزاران زائر داخلی و خارجی است به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در کشور به مردم معرفی شود.

وی همچنین از برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت در این استان خبر داد و تصریح کرد: نشست ستاد مردمی جشن‌های دهه کرامت با حضور معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در یاسوج برگزار شد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفت تا ان‌شاءالله در دهه کرامت سال 94 شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع رضوی با حضور اقشار مختلف مردم باشیم.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N911609

وبگردی