آفتاب

مزایا و معایب الکترونیکی شدن انتخابات به نقل از کولیوند

مزایا و معایب الکترونیکی شدن انتخابات به نقل از کولیوند

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به بیان روند الکترونیکی شدن انتخابات و مزایا و معایب آن پرداخت.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت:‌ ساز و کار الکترونیکی شدن انتخابات در حال حاضر مهیا است چرا که ساختار الکترونیکی نیاز به خطوط تلفن و اینترنت ندارد و تنها یک نرم افزار است که شورای نگهبان باید آن را تایید کند.

وی ادامه داد:‌ این نرم افزار به صورت آفلاین و همانند یک کیوسک تلفن در مراکز اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه گذاشته می‌شود و هرکس وارد مراکز انتخاباتی می‌شود شخصا رای خود را با واردکردن کد نامزد انتخاباتی و نمایش عکس آن وارد دستگاه می‌کند و پس از اتمام انتخاب یا انتخاب‌های رای‌دهنده بریده شده و به درون صندوق زیرین انداخته می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس همچنین اظهار کرد: پس از پایان زمان انتخابات در موقع شمارش در عرض چند ثانیه نرم افزارها نتایج آرای صندوق را اعلام می‌کنند.

کولیوند درخصوص مزایا و معایب این روش گفت: از جمله مزایای الکترونیکی شدن انتخابات کاهش هزینه‌ها و دسترسی افراد برای انتخاب کردن نامزدها با نمایش عکس افراد می‌باشد و عیب این روش این است که چون نمی‌توانیم در حال حاضر همه شعبات را الکترونیکی کنیم بعضا حوزه‌هایی الکترونیکی بوده و حوزه‌هایی الکترونیکی نیستند که ممکن است در شمارش اختلافاتی به وجود بیاید که شورای نگهبان باید تدبیری برای این موضوع بیندیشد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان اظهار کرد: طبق گفته‌های مسئولین مربوطه در وزارت کشور و شورای نگهبان بناست تا انتخابات آینده که ریاست جمهوری می‌باشد تمام شعبات در سراسر کشور الکترونیکی باشند اما اینکه این کار به وقوع بپیوندد جای تامل دارد.

انتهای پیام

کد N911465

وبگردی