آفتاب

کوهکن:‌ صدای تندروها بلند است اما نبض کار دستشان نیست/ویژگی ها ناطق نوری در کار تشکیلاتی

کوهکن:‌ صدای تندروها بلند است اما نبض کار دستشان نیست/ویژگی ها ناطق نوری در کار تشکیلاتی

ایسنا نوشت :

محسن کوهکن، درباره وظیفه اعتدالیون و جناح‌ها برای جلوگیری از موج‌سواری افراطیون اظهار کرد: عده ای می گویند باید معتدلین دو جناح ائتلاف کنند ولی این راه درستی نیست. بلکه بهترین راهکار، تبیین راه و روش صحیح تعامل بین دو جناح سیاسی کشور است و اگر این نقطه راه تبیین شود به صورت طبیعی راهی برای عرض اندام افراطیون باقی نخواهد ماند.

وی همچنین در واکنش به انتقاد ناطق نوری از گرم نبودن تنور انتخابات یادآور شد: در دوره هفتم مجلس فرمان برنامه‌ریزی اصولگرایان برای انتخابات در دست آقای ناطق بود و در یک قالب برنامه‌ریزی شده وقت کافی و قابل توجهی برای آن می‌گذاشتند. آقای ناطق گزارش می‌گرفت، تحلیل می کرد و به جمع بندی می رسید و مسائل را با اقتدار مدیریت می کرد و به کارشناسان بها می داد.

کوهکن افزود: وقت‌شناسی و انضباط آقای ناطق در جلسات تشکیلاتی را در کمتر کسی سراغ دارم. هدایت و برنامه‌ریزی برای مجلس هفتم در دست ایشان بود و اگر بخواهیم اقداماتی که از مدتی پیش برای مجلس دهم شروع شده را با آن زمان مقایسه کنیم می توانیم اقرار کنیم که ایشان صحبت صحیحی کرده‌اند و حق دارند.

وی در توضیح علت این اتفاق بیان کرد:‌ به هر میزان در جریانات سیاسی افراد با تجربه که به نوعی در آن حوزه شخصیت کاریزماتیک یا نیمه کاریزماتیک دارند کنار بروند تا جوانترها و جدیدها بیایند و نقش محوری خود را پیدا کنند، زمان از دست می رود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: برای ما کاملا محسوس است که شاید جوانترها در سایر بخشها انرژی بیشتری صرف کنند اما در فعالیت های سیاسی، در نظامی که حزبی نیست، شیخوخیت و مقبولیت خیلی مفید است و این خلأ در حال حاضر در هر دو جریان وجود دارد. البته این موضوع قطعا به معنی نفی افرادی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند نیست.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود فعالیتهای انتخاباتی بیشتر در دست افراطیون است تاکیدکرد: در هر فعالیت و مجموعه‌ای ماهیت فعالیت های افراطی به گونه‌ای است که بلندگو و حد آنها بلندتر و بیشتر از سایرین است. این یک اصل و واقعیت انکارناپذیر به حساب می آید و در همه جریان وجود دارد و طبیعی است.

این نماینده پیشین مجلس در پایان گفت: ضمن تائید بخش اول صحبتهای آقای ناطق، با این بخش چند از موافق نیستم و معتقدم چون سرو صدای افراطیون بیشتر است فعالیت‌شان به چشم می آید ولی در واقع محور و نبض کار دست تندروها نیست. افراطیون به خاطر ماهیت افکارشان فقط صدا و پرششان بیشتر است هر چند نباید فعالیت‌شان را نفی کرد.

27215

 

 

کد N911376

وبگردی