آفتاب

دیدار پوروشنکو با ژنرال‌های ارتش

دیدار پوروشنکو با ژنرال‌های ارتش

رئیس جمهوری اوکراین با ژنرال‌های ارتش دیدار کرد و با آن‌ها درباره آخرین تلاش‌های ناکام و مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها میان جدایی طلبان شرق با نیروهای دولتی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین میان بیش از یک میلیون شبه نظامی ناسیونالیست اوکراینی و رهبران غربی که امیدوارند 16 ماه درگیری در این کشور بالاخره پایان یابد، گرفتار شده است.

پوروشنکو فرستاده خودش را روز دوشنبه به مینسک فرستاد تا درباره توافق خروج تسلیحات با جدایی طلبان و مذاکرکنندگان مسکو گفت‌وگو کند. اما این مذاکرات با میانجی‌گری اروپا برای پایان دادن به این درگیری‌ها پس از شش ساعت بی‌نتیجه ماند، چون یکی از جدایی طلبان گفت که کی‌یف از خروج نیروهایش از چهار منطقه استراتژیک امتناع کرده است.

با شکست این دیدار، پوروشنکو در گفت‌وگو با اعضای شورای دفاع و امنیت ملی و وزرای ارشد گفت: ما باید برنامه‌ای را برای تقویت دفاع خود در مقابل این تنش و درگیری رو به رشد مشخص کنیم.

اولکساندر تورچینف، رئیس این شورا از مرگ سه سرباز دیگر در جریان حملات راکتی خبر داد. دولت کی‌یف نیز اعلام کرد که چهار تن از سربازان ارتش اوکراین روز دوشنبه کشته شدند و یک تن از جدایی طلبان نیز در دو روز قبل جان باخت.

دولت اوکراین و متحدان غربی‌اش نگران این هستند که جنگ داخلی اوکراین به یک درگیری به بن بست رسیده بدل شده و باعث شود تا تمام کشورهای شرق اروپا همچنان در وضعیت هشدار بمانند.

انتهای پیام

کد N911349

وبگردی