آفتاب

روسیه هم تحریم‌های تلافی‌جویانه‌اش را گسترش می‌دهد

روسیه هم تحریم‌های تلافی‌جویانه‌اش را گسترش می‌دهد

نخست‌وزیر روسیه دستور آماده کردن اقدامات تلافی‌جویانه علیه چند کشور اروپایی خارج از اتحادیه اروپا را که به تحریم‌های این بلوک علیه مسکو پیوسته‌اند، صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه دستور بررسی برنامه‌های تلافی‌جویانه علیه کشورهایی همچون ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، مونته‌نگرو، آلبانی، مولداوی و اوکراین را که اخیراً به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو پیوسته‌اند، صادر کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و حمایت این کشور از جدایی‌طلبان شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. این تحریم‌ها دسترسی روسیه به بازارهای بزرگ را قطع کرده و نقل و انتقال تکنولوژی‌های نظامی و انرژی را ممنوع کرده است.

مسکو یک سال پیش با ممنوع کردن واردات بسیاری از محصولات کشاورزی غربی به روسیه، این تحریم‌ها را تلافی کرد. اما ماه گذشته میلادی به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌هایش علیه روسیه تا ژانویه سال آتی میلادی، کرملین نیز این ضد تحریم خود را تمدید کرد.

روسیه روز سه‌شنبه کنترل بر واردات گل از هلند، یکی از اعضای اتحادیه اروپا را شدیدتر کرد.

آژانس ملی دامپزشکی روسیه اعلام کرد، بررسی‌های مکرر نشان داده که گل‌های هلند آفت زده هستند. از روز دوشنبه به واردات گل‌های هلند تنها در صورتی اجازه داده خواهد شد که آزمایشات مربوطه را گذرانده باشند.

روسیه متهم شده که از مسائل مربوط به بهداشت به عنوان بهانه‌ای برای انجام تحریم‌های سیاسی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N911300

وبگردی