آفتاب

متهم اصلی انفجار تروریستی کویت مدتی پیش از حمله به داعش پیوسته بود

متهم اصلی انفجار تروریستی کویت مدتی پیش از حمله به داعش پیوسته بود

مظنون اصلی پرونده حمله انتحاری به مسجد شیعیان در کویت، در ابتدای جلسه دادگاه اعتراف کرد کمی پیش از این عملیات به گروه تروریستی داعش پیوسته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، با آغاز دادگاه رسیدگی به پرونده 29 متهم حمله تروریستی مسجد امام صادق (ع) کویت که در اواخر ژوئن گذشته رخ داد، عبدالرحمان صباح عیدان سعود، مظنون اصلی این پرونده که از جمله 130 هزار شهروند بدون شناسنامه کویت است (مشهور به بدون‌ها) در ابتدای جلسه اعتراف کرد کمی پیش از حمله انتحاری به مسجد امام صادق (ع) به گروه تروریستی داعش پیوسته بود. در این حمله تروریستی 26 تن از نمازگزاران کشته و نزدکی به دویست تن دیگر زخمی شدند.

سعود که فهد سلیمان عبدالمحسن القباع، عامل انتحاری عربستانی را با ماشین به محل رسانده بود دو روز پس از حمله به همراه دو مظنون دیگر بازداشت شد.

همچنین سعود اعتراف کرد که برای دریافت کمربند انفجاری واستفاده از آن در حمله تروریستی مذکور، به یک روستا در نزدیکی مرز عربستان رفته و آن را دریافت کرده است.

دادگاه برای ادامه محاکمه 22 مرد وهفت زن دیگر که در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند پنج شنبه جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N911276

وبگردی