آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

واکنش علی‌آبادی به مناظره برای فروش ساختمان گاندی و فرار سعیدلو

واکنش علی‌آبادی به مناظره برای فروش ساختمان گاندی و فرار سعیدلو

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به بازگشایی دوباره پرونده فروش ساختمان گاندی توسط نایب رئیس وقت خود گفت: خسروی‎وفا به هدفش برای ریاست نرسید اما نمی‎دانم چرا دست بردار این صحبت‎های کذب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از گذشت دو سال از مدعی شدن محمود خسروی‎وفا، نایب رئیس وقت کمیته ملی المپیک در رابطه با صورت گرفتن تقلب بزرگ برای با فروش ساختمان دوم کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی و اینکه این ساختمان پایین‌تر از قیمت واقعی و به یک شرکت صوری از دوستان علی‌آبادی - رئیس وقت کمیته ملی المپیک - فروخته شد، وی (خسروی‌وفا) اقدام به بازگشایی دوباره این پرونده کرده است و اینکه دردناک‎تر از جعل امضا و فروش، سرنوشتی است که بر سر پول آن آمده است. خسروی‎وفا برای حتی از انجام  مناظره با مدافعان این پرونده اعلام آمادگی کرده است. 

همین موضوع بهانه‌ای شد برای تماس با محمد علی‌آبادی، اولین معاون دولت احمدی‎نژاد در امور ورزش (سال‏های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸) و هشتمین رئیس کمیته ملی المپیک که البته با برگزاری مجمع انتخابای ۳۰ دی‎ماه دوسال پیش، صندلی ریاست این کمیته را هم تحویل داد و طرح پرسش‎های مورد نظر در این زمینه... 

علی آبادی به سوالات خبرنگار مهر اینگونه پاسخ داد:

* اگر چه از مدیریت ورزش دور شده‌اید، اما قطعا پیگیر خیلی از موضوعات هستید و خبرهای مربوط به آن را هم شنیده‌اید؟
- کم و بیش در جریان برخی از خبرها قرار می‌گیرم، حالا منظور شما چه خبری است؟

* مثلا از خبرهایی منتشر شده مبنی بر اینکه علی سعیدلو به خاطر اختلاس میلیاردی به ترکیه فرار کرده ، مطلع شده‎‏اید؟
- نه، چنین خبری نشنیده‌ام، این موضوعات را پیگیری هم نمی‌کنم.

* این عدم تمایل به خاطر پیگیری به خاطر این نیست که شما در زمان ریاست کمیته ملی المپیک رابطه خوبی با سعیدلو ، رئیس آن زمان سازمان تربیت بدنی نداشتید؟
- به هر حال هر انسانی روابطش با یکسری افراد خوب و با یکسری دیگر هم بد است. بله؛ من ارتباط خوبی با سعیدلو نداشتم و الان هم پیگیر مسائل مربوط به وی نیستم

* با آقای خسروی‌وفا چطور؟ ایشان جدیدا دوباره صحبت‌هایی در رابطه با ساختمان گاندی مطرح کردند و اینکه فروش این ساختمان با امضای جعلی صورت گرفته است؟
- نمی خواهم در رابطه با صحبت هایی که آقای خسروی وفا مطرح می کند، حرفی بزنم.

* یعنی در مناظره‌‎ای که محمود خسرو‌ وفا وعده برگزاری آن را داده، شرکت نمی‌کنید؟
- ببینید من اصلا حاضر نمی‌شوم پاسخ صحبت‌های ایشان را بدهم. حرف‌هایی که وی می‌زند هیچ‌یک درست و بر اساس مستندات نیست، بنابراین پاسخ دادن به آن هم درست نیست.

 *شاید الان که مدیر ورزش نیستید، راحت‎تر بتوانید در رابطه با فروش ساختمان گاندی صحبت کنید و اینکه مراحل فروش قانونی بود یا نه؟
- تمام مراحل فروش ساختمان گاندی بر اساس مدارک و مستنداتی که موجود است، قانونی انجام شد. مبایعه‌نامه و اسناد مربوط به پرونده فروش این ساختمان در اختیار آقایان افشارزاده و کرباسیان قرار داشت. جالب اینکه خود آقای خسروی‌وفا که مدعی تقلب می‌شود، زیر این اسناد را امضا کرده است.

* اما نکته‌ای که محمود خسروی‌وفا در اظهارات جدیدش به آن اشاره کرده اینکه «دردناک‌تر از جعلی بودن امضا و اسناد، سرنوشت پول حاصل از فروش ساختمان است» در این مورد چه صحبتی دارید؟
- چه سرنوشت دردناکی وقتی امروز دو برابر پول حاصل از فروش ساختمان در قالب سود به ورزش و کمیته ملی المپیک می‌رسد! این سرنوشت دردناکی است؟

* اصلا آن زمان ساختمان موردنظر به چه قیمتی فروش رفت؟
- ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان؛ این مبلغی بود که ساختمان گاندی را سال ۸۸ در ازای آن به فروش رساندیم.

* این پول پس از واریز شدن به حساب کمیته ملی المپیک کجا رفت؟
- با تصویب هیات اجرایی، پول دریافت شده به طور یکجا در بانک گذاشته شد و سود آن ماه به ماه به حساب کمیته می‌آمد.

* قاعدتا باید از  میزان سود حاصل از این پول باخبر باشید؟
بله، سالانه چیزی حدود یک میلیارد تومان از این پول به ورزش و کمیته ملی المپیک می‌رسید.

* در کدام بانک حساب باز شد؟
- اسم بانک را نگویم بهتر است. شاید مدیران فعلی کمیته ملی المپیک نخواهند در این مورد صحبتی شود.

* یعنی این پول همچنان در حساب بانکی است؟
- زمانی که کمیته ملی المپیک به مسئولان جدید تحویل داده شد، پول فروش ساختمان گاندی یعنی 3 میلیارد و 750 میلیون تومان به طور کامل در حساب بانکی بود. قاعدتا الان هم باید باشد، مگر اینکه آقایان (مدیران فعلی کمیته ملی المپیک) آن را برداشته باشند. این را دیگر نمی‏دانم.  از خودشان بپرسید.

* با همه اینها چرا فردی مثل محمود خسروی‌وفا باید مدعی تقلب در فروش ساختمان گاندی شود و بعد از گذشت ۵ سال از فروش ساختمان و دو سال از جریانات مطرح شده در مورد آن، همچنان پیگیر باشد؟
- همه حرف‌هایی که این آقا می‌زند، دروغ است. هدف خسروی‌وفا این بود که من رئیس کمیته نباشم و بتواند با کسب آراء در انتخابات، به صندلی ریاست برسد که با وجود کاندیدا شدن برای پست ریاست و شرکت در انتخابات به این هدف هم نرسید، اما نمی‌دانم چرا همچنان پیگیر است و دست از این صحبت‌های کذب برنمی‌دارد.

و سئوال پایانی؛ امکان دارد شاهد بازگشت دوباره محمد علی‌آبادی به عرصه ورزش و مدیریت در یکی از بخش‌های این عرصه باشیم؟
فعلا که چنین تصمیمی ندارم، من آنچه در توانم بود را برای جامعه ورزش انجام دادم که نتایج خوبی هم به همراه داشت. زمان من ورزش در زمینه توسعه ورزش بانوان، ورزش همگانی، زیرساخت‌ها و  بازی‌های المپیک و آسیایی به نتایج خیلی خوبی رسید. این را از لطفی که مردم به هنگام روبروشدن در خیابان‌ها با من دارند به خوبی و بیشتر حس می‌کنم و بابت آن خدا را شاکرم. اگر نیازی باشد و در هر بخش که لازم باشد به عنوان یک ایرانی کمک‌رسان خواهم بود.

کد N911275

وبگردی