آفتاب
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی:

آستان قدس رضوی کانون جشن‌های دهه کرامت در سراسر جهان است

آستان قدس رضوی کانون جشن‌های دهه کرامت در سراسر جهان است

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی به تشریح برخی برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت و روز میلاد امام رضا(ع) پرداخت.

سیداحمد هاشم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ پیرامون برنامه‌های مختلف آستان قدس رضوی برای ایام دهه کرامت، اظهار کرد: صدها برنامه از موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، به دبیر خانه ستاد دائمی جشن‌های میلاد امام رضا(ع) رسیده است و در این ایام همه مجموعه تلاش می‌کنند تا بهترین و کیفی‌ترین خدمات خود را به زائران، مجاوران و هموطنان عزیز ارائه کنند.

وی گفت: جشن‌های میلاد رضوی، در روز اول ذی القعده، با حرکت دست جمعی هزاران خادم و خدمتگزار آستان مقدس رضوی از چهار راه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و برگزاری مراسم گلباران پنجره فولاد آغاز می‌شود.

هاشم‌آبادی با بیان این‌که «آستان قدس رضوی در دهه کرامت کانون اصلی جشن‌های میلاد امام رضا(ع) در سراسر جهان است» خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، هشتمین دوره جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید امسال در گستره‌ای وسیع‌تر برگزار خواهد شد و خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، عطر و معنویت حرم مطهر را در 250 شهر از استان‌های کشور و 110 شهر از 22 کشور دنیا پراکنده خواهند کرد.

هاشم‌آبادی گفت: پیش بینی حضور میلیونی زائران را در ایام دهه کرامت در حرم مطهر رضوی داریم و برنامه‌های ویژه‌ای برای آنان تدارک دیده شده که از جمله آنها، برگزاری جشن‌های شکوه رضوان به مدت 12 شب در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری است.

وی ادامه داد: تشرف اقشار و گروه‌های مختلف به حرم مطهر مانند بیماران صعب العلاج، بیماران خاص، سالمندان، معلولان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان سرافراز، دانش آموزان زیارت اولی، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سراسر کشور از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در بازدید از ایسنا

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی ادامه داد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، عیادت از بیماران در همه بیمارستان‌های خراسان، حضور و برگزاری جشن در مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی، قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان و توزیع فیش غذای مهانسرای حضرت در مبادی ورودی شهر مشهد از برنامه‌هایی است که خادمان بارگاه منور رضوی در این ایام انجام خواهند داد که در سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر رضوی و همچنین تعویض پوشش ضریح مطهر و آئین نقاره نوازی در این ایام انجام می‌شود که به صورت مستقیم از شبکه‌های ملی و بین المللی پخش خواهد شد.

وی گفت: در روز میلاد امام رضا (ع) یک میلیون و 500 هزار بسته متبرک تولید و تدارک دیده شده که در مبادی ورودی حرم به زائران تحت عنوان ارمغان رضوی هدیه خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل مناسب و سازنده‌ای که بین آستان قدس رضوی و رسانه ملی وجود دارد، تصریح کرد: در دهه کرامت امسال گروه‌های مختلف تلویزیونی از شبکه‌های مختلف سیما در حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت و فضای روحانی حرم مطهر را از طریق امواج برای عاشقان اهل بیت(ع) منعکس خواهند کرد.

وی افزود: ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی نیز آغاز به کار کرده و اخبار این رویدادهای معنوی و زیبا را برای علاقه مندان پوشش خواهد داد.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در بازدید از ایسنا

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «ایجاد شور و نشاط معنوی در مردم از جمله اهداف ما در برگزاری جشن‌های دهه کرامت است» گفت: این جشن‌ها هر چه به سمت مردمی شدن پیش رود، کاربردی‌تر خواهد بود و در همین جهت چند سال است که تشکل‌های مردمی در استان‌ها و خارج از کشور به گونه‌ای متولی برنامه‌های ویژه و جشن‌های دهه کرامت هستند که آستان قدس رضوی در برگزاری جشن‌ها و اعزام کاروان‌های خدام مساعدت و مشارکت می‌کند.

هاشم‌آبادی با اشاره به این‌که «مجموعه آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین نهاد موقوفاتی کشور شناخته شده است» ادامه داد: احیا و شکوفایی موقوفات و عمل به نیات واقفان از مهمترین سرفصل‌ها و اولویت‌های کاری آستان قدس رضوی است؛ چرا که ما امانت‌دار واقفینی هستیم که مال خود را وقف کرده و محل هزینه کرد این درآمدها نیز مشخص است.

انتهای پیام

کد N911168

وبگردی