آفتاب

دولت نهم محبوبترین دولت پس ازمشروطه/حافظه کوتاه (4)

دولت نهم محبوبترین دولت پس ازمشروطه/حافظه کوتاه (4)

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه بررسی رای اعتماد به دومین کابینه محمود احمدی نژاد در مجلس، از دولت وی به عنوان محبوبترین دولت پس از مشروطه یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم در موافقت با كابينه پيشنهادي دهم تصريح كرد: بايد از فرداي راي اعتماد قطار دولت راه بيفتد، يعني از فرداي راي اعتماد آقاي احمدي‌نژاد لايحه بياورد و كار كند، ‌اگر اين قطار بايستد، چهار تا نادان سنگ مي‌اندازند. شايد اين تنها دولتي بود كه ديدم در روز اول اين قدر به او تاختند. اشكالي ندارد، چون جلسه،‌ جلسه مباحثه است. اما انتظار است كه از انصاف دور نشويم.

وي افزود: در روانشناسي به مسائل دو گونه مي‌نگريم برخي كلي‌نگري و برخي جزيي‌نگرند. اشكالاتي كه برخي دوستان داشتند به وزيري خاص ممكن است به جا و وارد هم باشد، ولي وقتي شخصي مي‌خواهد مديريت كند، مدير خوب كسي است كه بتواند در جمع كار را ببندد، و نه يك نفر يك نفر. بايد بتوان در جمع بار را بلند كرد. به گونه‌اي كه وقتي بار پس از ۴ سال بلند شد، مقام معظم رهبري كه از بالا مي‌نگرند آن را بپسندند و به اين نتيجه برسند كه اين دولت بهترين و محبوب‌ترين دولت از زمان مشروطيت است.

آنگونه که رجانيوز از جلسه روز 8 شهريور سال 88 گزارش داده است، آقاتهراني افزود: مجلس ما هم درب و داغان است، مگر تمام ما آدم‌هاي درستي هستيم بين ما هم ممكن است تك تك آدم‌هاي ناجوري باشد. وقتي مي‌خواهيم به وزانت دولت، مجلس و نظام نگاه كنيم، بايد درست نگاه كنيم، توقعم اين است كه دوستان اين قدر جزيي نگاه نكنند. اگر از خود آقاي احمدي‌نژاد هم بپرسيد مي‌گويند كه تمام وزراي‌شان بهترينند، ايشان مي‌گويد يك همگوني جدي بين اينهاست.

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با تاكيد بر اين‌كه در حال بحث راجع به كليت كابينه هستيم، ‌اظهار داشت: دوستاني كه از اين امر فرار مي‌كنند و بحث را طوري ديگر پيش مي‌برند فكر مي‌كنم آن اندازه كه ما در دبستان و دبيرستان خوانديم، به لحاظ تكنيكي درست نباشد. ‌اگر واقعا براي نظام و كليت نظام دل مي‌سوزانيم بايد اين قطار بعد از راي اعتماد ما به راه بيفتد، يعني از فرداي راي اعتماد آقاي احمدي‌نژاد بنشيند و لايحه بياورد. اگر اين قطار بايستد ممكن است چهار تا نادان هم سنگ بياندازند كه ديده‌ايم در كوچكترين فرصت انتخاباتي كه پيش آمد،‌ چه كساني سنگ انداختند، كساني كه يك عمر بعضي از ما، ‌جور ديگري راجع به آن‌ها فكر مي‌كرديم.

وي با بيان اين‌كه مردم راي بسيار عالي به رييس جمهور دادند، ‌گفت: اين راي قابل تخلف هم نيست،‌ خواستند بگويند دروغ است، خيلي كارها هم كردند،‌ طوري نيست، ولي نشان داده شده كه مردم بهترين راي را دادند. الان هم مردم از من و شماي نماينده توقع دارند كه دولت و ورزايش قوي وارد معركه شوند اگر ضعيف بياييد پيداست كه نمي‌توانيم مردمي حركت كنيم.

وي تاكيد كرد: اينجا خانه مردم است، و ما هم بايد مثل مردم حركت انقلابي و ‌جهش صحيح داشته باشيم. ديديد مقام معظم رهبري چقدر از مردم راضي بودند،‌ كاري بكنيم از ما هم راضي باشند.

1727

 

 

کد N911147

وبگردی