آفتاب

دفاع آیت الله مکارم شیرازی از برجام/ توافق با گروه 1+5 دستاوردی بزرگ ایران بود

دفاع آیت الله مکارم شیرازی از برجام/ توافق با گروه 1+5 دستاوردی بزرگ ایران بود

یک مرجع تقلید گفت: توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ثمره بزرگی و ابهت ایران اسلامی است.

به گزارش ایلنا٬ آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم طی سخنانی به ویژگی‌های منحصر به فرد قم در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و این شهر را متعلق به جهان اسلام دانست.

وی وجود حرم حضرت معصومه (س)، حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران را از امتیازهای اصلی قم برشمرد و افزود: دولت باید با شناخت ظرفیت‌های خاص قم، نسبت به خدمت به این شهر نگاه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، وجود بیش از 300 موسسه فرهنگی در قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند از این ظرفیت عظیم برای تقویت مبانی فرهنگی کشور استفاده کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق با گروه 1+5 را دستاوردی بزرگ برای مسئولان کشور برشمرد و افزود: پیروزی در این مذاکرات ثمره بزرگی و ابهت ایران اسلامی بود.

سیدمهدی صادقی استاندار قم نیز در این دیدار، توفیق خدمت در قم را غنیمت شمرد و گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از تجربیات مدیریتی خود بتوانم منشا خدمات در شهر مقدس قم باشم.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب دولت با مراجع عظام تقلید، از حمایت‌های ایشان از خدمتگزاران مردم قدردانی کرد و گفت: فرمایشات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه در همه زمینه‌ها راهگشاست.

استاندار قم همچنین مسائل فرهنگی، عمرانی و اقتصادی را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: با همگرایی مسئولین و تعامل و همکاری آنها در همه زمینه‌ها می‌توانیم به توسعه و ترقی همه جانبه استان قم دست یابیم.
29213

 

کد N910849

وبگردی