آفتاب
نقوی حسینی در گفت وگو با ایسنا:

با حضور آمانو در کنگره آژانس به بخشی از دولت آمریکا تبدیل می‌شود

با حضور آمانو در کنگره آژانس به بخشی از دولت آمریکا تبدیل می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یوکیا آمانو در مجلس سنای آمریکا را باعث زیرسوال بردن اعتماد نسبت به آژانس دانست و گفت که با این اقدام آژانس به زیر مجموعه دولت آمریکا تبدیل شده است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌)، در واکنش به حضور آمانو در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت: حضور مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنگره آمریکا خیلی تعجب برانگیز است چون آژانس نهاد مستقل بین‌المللی است که نمی‌تواند کنگره مجلس نمایندگان او را برای توضیح دعوت کند.

وی با بیان اینکه این اقدام آمانو باعث زیر سوال بردن استقلال آژانس می‌شود گفت: این برداشت از اقدام آمانو می‌شود که آژانس به بخشی از دولت آمریکا تبدیل شده است و باعث از بین بردن اعتماد نسبت به این نهاد می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طبق توافق حاصل شده بین ایران و آژانس باید اطلاعات محرمانه بماند حال اینکه ما در گذشته به لحاظ افشای اطلاعات هسته‌ای خسارات سنگین مالی و جانی دادیم با توجه به اینکه توافق بین ایران و آژانس محرمانه بوده است باید آقای آمانو به این موضوع توجه کند وگرنه اگر قرار بر غیر این باشد باید مردم ایران نیز از جزئیات این توافق مطلع شوند.

نقوی حسینی با تاکید براینکه آژانس در زمان مدیرکلی آمانو ضعیف‌ترین موقعیت را در طول‌ سال‌های گذشته داشته است گفت که مدیر کلی ضعیف‌تر از آقای آمانو در آژانس وجود نداشته است؛ برهمین اساس معنی احضار مدیر کل آژانس به کنگره آمریکا این است که آژانس به بخشی از زیر مجموعه دولت آمریکا تبدیل شده است این استقلال حقوقی و سیاسی آژانس را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان تاکید کرد که آمانو با حضور در کنگره آمریکا می‌تواند در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و توضیحاتی درباره مذاکرات به نمایندگان ایران بدهد.

انتهای پیام

کد N910782

وبگردی