آفتاب
/35 سال مدیریت جهادی/

احمدی: جهاد دانشگاهی با پای کار آوردن بخش خصوصی، ایده‌های خود را عملیاتی کند

احمدی: جهاد دانشگاهی با پای کار آوردن بخش خصوصی، ایده‌های خود را عملیاتی کند

یک نماینده مجلس معتقد است: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های خوبی دارد و باید با پای کار آوردن بخش خصوصی، ایده‌ها و طرح‌هایی که دارد را عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب دانست که بعد از انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی پیگیری مسائل کاربردی و مورد نیاز جامعه بود که جهاد دانشگاهی برای اجرایی شدن آنها کار خود را آغاز کرد.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون به خوبی به وظایف خود عمل کرده ‌است، افزود: می‌توان نمره قابل قبولی به جهاد دانشگاهی داد .

احمدی با اشاره به افتخاراتی که جهاد دانشگاهی در این سال‌ها کسب کرده، عنوان کرد: مهمترین حوزه‌ای که جهاد دانشگاهی در آن خوب ورود کرده حوزه پژوهش، فناروی و علم بود و پژوهشکده رویان که امروز به یک برند تبدیل شده دستاورد جهاد دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید به حوزه نظریه‌سازی و ارائه طرح بیشتر وارد شود و برای اجرایی کردن طرح‌های خود بخش خصوصی را نیز بکار گیرد و در این صورت می‌تواند تحولی قابل توجه در کشور ایجاد کند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید به اقتضای زمان و منطقه، سرفصل‌های علمی را تعریف کند و سایر بخش‌ها را نیز بدنبال خود به حرکت وا دارد.

وی معتقد است: جهاد دانشگاهی این استعداد را دارد که در امور تحقیقاتی و زیربنایی کشور بیشتر وارد شود.

به گفته این نماینده مجلس، جهاد دانشگاهی در ایجاد خودکفایی در کشور نیز نقش قابل توجهی دارد، زیرا ما باور داریم که کشور ما دارای ظرفیت‌هایی عظیم است و فقط باید آنها را شکوفا کرد و نه تنها نیاز داخل را برآورده کرد، بلکه به خارج از کشور نیز علم، دانش و فناوری ارسال کرد.

احمدی با بیان اینکه دانشگاه منشاء جهش و توسعه برای هر کشور است، افزود: وقتی که این حرکت در بستری مانند جهاد دانشگاهی صورت گیرد، قطعا تحول‌آفرین خواهد بود.

وی از بار غنی علمی جهاد دانشگاهی نیز یاد کرد و گفت: همواره محافل دانشگاهی بار علمی زیادی دارند و وقتی که این بار در یک نهاد نقلابی باشد، قطعا ثمره بیشتری خواهد داشت.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز به تبعیت از کشور عملکرد خوبی داشته ‌است.

احمدی معتقد است: دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف باید این نهاد علمی، فرهنگی، دانشگاهی را حمایت کنند و بستر و امکانات برای شکوفایی توانمندی‌ها را در اختیارش قرار دهند.

انتهای پیام

کد N910733

وبگردی