آفتاب
معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد

نشست سه‌جانبه تهران، مسکو و دمشق درباره سوریه

نشست سه‌جانبه تهران، مسکو و دمشق درباره سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه از نشست سه جانبه تهران، مسکو و دمشق در ارتباط با بحران سوریه خبر داد.

میخائیل باگدانف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد که امروز عصر نشست سه جانبه معاونین وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آقای فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه عصر امروز با آقای ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه به تهران سفر خواهند کرد آیا نشست سه‌جانبه‌ای بین ایران، سوریه و روسیه در سطح معاونین وزرای خارجه برگزار خواهد شد، اعلام کرد: ما امروز با آقای امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار داشته و همیشه با همکاران خود در سوریه نیز در تماس هستیم.

این مقام روسی ادامه داد: امیدوارم برنامه ریزی‌ به نحوی انجام شود که امروز دیدار سه‌جانبه معاونین وزرای خارجه ایران، ‌سوریه و روسیه برای گفت‌وگو جهت حل و فصل بحران سوریه و مبارزه با تروریسم برگزار شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که وزیر امور خارجه روسیه سفری به تهران در آینده نزدیک خواهد داشت یا نه، گفت: ما منتظر حضور آقای ظریف در آینده نزدیک در مسکو هستیم.

نماینده پوتین در امور سوریه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که روسیه در مورد مسأله سوریه و شخص بشار اسد تغییر موضع داده است، گفت: در موضع ما تغییری صورت نگرفته و چرخشی ایجاد نشده است.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.

کد N910703

وبگردی