آفتاب

سودان درباره مذاکرات ملی به مخالفان تضمین داد

سودان درباره مذاکرات ملی به مخالفان تضمین داد

معاون اول رئیس‌جمهوری سودان اعلام کرد که دولت این کشور در مساله مذاکرات ملی جدی بوده و آماده است تدابیر لازم را جهت برگزاری کنفرانس برای مذاکرات اتخاذ کند که در آن تمامی گروه‌های سیاسی جامعه از جمله مخالفان مدنی و مسلح حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "بکری حسن صالح"، معاون اول رئیس‌جمهوری سودان در کنفرانس خبری عنوان داشت: دولت در فراهم کردن تدابیر اعتمادساز با مخالفان غیرنظامی و افراد مسلح جدی است و ما به تسریع در روند مذاکرات نیاز داریم تا به یکدیگر اعتماد کنیم.

وی درخصوص اتهام‌های مخالفان مبنی بر اینکه دولت از مذاکرات به عنوان «بازیچه‌ای» جهت به دست آوردن زمان برای برگزاری انتخابات استفاده می‌کند، گفت: مذاکرات یک باور است و ما به آن اطمینان داریم و پس از مذاکرات، حرف ما را باور خواهند کرد.

این مقام سودانی متعهد شد که تدابیری برای لغو اثر احکام اعدام علیه رهبران جبهه انقلابی در دوره مذاکرات اتخاذ شود که این امر یا از طریق صدور دستورات عفو یا تعلیق احکام در دوره مذاکرات صورت می‌گیرد و در صورت دستیابی به توافق صلح، این احکام لغو خواهد شد و ابلاغیه نیز خط خواهد خورد.

انتهای پیام

کد N910614

وبگردی