آفتاب
ضعف رحمتی روی تیر دو همچنان باقی است؛

درد کهنه‌ای که به رحمتی و استقلال صدمه می‌زند

درد کهنه‌ای که به رحمتی و استقلال صدمه می‌زند

مهدی رحمتی که یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال ایران است همچنان روی تیر دوم از خود ضعف نشان می دهد و تک گل سیاه جامگان در شروع لیگ نیز از همین منطقه به ثمر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی آن روزها که مهدی رحمتی را از استقلال کنار می‌گذاشت در پاسخ به برخی که از او سوال می‌کردند چرا؟ می‌گفت: رحمتی روی خروج‌ها به ویژه روی تیر دو ضعف دارد.

البته پیش از این و قبل از دربی معروف که با نتیجه سه بر دو تمام شد و آن روزها امیر قلعه‌نویی در استقلال نبود هم این بحث به صورت نقل قولی از امیر قلعه‌نویی به چاپ رسیده بود که موجب دلخوری پرویز مظلومی هم شد.

در دیدار استقلال و سیاه‌جامگان، فشار زیادی به رحمتی نیامد اما در مواردی که روی دروازه این تیم رخ داد رحمتی موفق نشان داد، با این وجود او باز هم روی تیر دو ضعف نشان داد و شاید رسول خطیبی هم این نکته را می دانست که دستور داده بود توپ را برای ضربه آخر روی تیر دو بفرستند.

این نقطه ضعف رحمتی در حالی که بسیاری او را بهترین دروازه‌بان موجود در فوتبال ایران می‌دانند برای خودش و البته برای استقلال چندان جالب نیست چرا که موجب برنامه‌ریزی مربیان حریف و زوم روی این ضعف خواهد شد.

امسال رحمتی یک رقیب مدعی هم دارد و آن کسی نیست جز وحید طالب‌لو. البته دیکته نانوشته غلط ندارد و شاید حتی خود طالب لو هم اگر درون دروازه بایستد عیب‌هایش بیشتر به چشم بیاید اما به هر حال درد کهنه تیر دو برای رحمتی همچنان باقی است و هیچکدام از مربیان دروازه‌بانی هم نتوانسته‌اند این ضعف را برای رحمتی برطرف کنند تا جاییکه مربیان مقابل همه قبل از شروع بازی می‌دانند که یا دو ضرب و یا سرضرب باید توپ را به تیر دوم بفرستند و این برای استقلال سم است.

اگر قرار باشد این ضعف همچنان ادامه داشته باشد و موجب استفاده حریفان استقلال شود، ممکن است رحمتی جای خود را به طالب لو بدهد گرچه طالب لو مدتهاست به عنوان دروازه‌بان فیکس به میدان نرفته است.

کد N910455

وبگردی