آفتاب
مدیر کل دفتر پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم:

باید داشته‌های علمی خود را به محصولات مفید برای جامعه تبدیل کنیم

باید داشته‌های علمی خود را به محصولات مفید برای جامعه تبدیل کنیم

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید داشته‌های علمی خود را به محصولات ملموس و مفید برای جامعه تبدیل کنیم تا بتوانیم جایگاه اصلی خود را در دنیا به دست آوریم.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ​دکتر جلال بختیاری با حضور در پارک علم و فناوری یزد از مراکز تابعه و شرکت‌های مستقر بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیتهای آنها قرار گرفت.

همچنین در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، تاریخچه مختصری از جشنواره ایده‌های برتر، گزارشی از فعالیت انجام شده و سیاست‌های پارک برای برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره ارائه شد.

بختیاری در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های انسانی غنی یزد و سابقه درخشان پارک علم و فناوری این استان در توسعه فناوری کشور گفت: پارک علم و فناوری یزد مجموعه‌ای پویا و تاثیر گذار است.

وی افزود: خوشبختانه در کشور با حجم عظیمی از ایده‌های قابل تجاری سازی مواجه هستیم که تنها باید به آنها میدان و فرصت عرضه داده شود.

در ادامه داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به محدودیت‌های طبیعی استان و عدم توازن میان منابع توسعه‌ای گفت: استان یزد توانسته با مدیریت بهینه منابع، بالاترین بهره را از منابع خود ببرد.

وی افزود: رسیدن به توسعه پایدار صرفا از راه پراختن به اقتصاد دانش بنیان و تمرکز بر توسعه فناوری محقق می‌شود.

پورسراجیان با اشاره به هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و اختراعات و تجربه استان در برگزاری آن و آسیب شناسی دوره‌های پیشین گفت: ترویج و تشویق خلاقیت و نوآوری، شناسایی نیروهای خلاق و ارتباط با آنها و شناسایی قابلیت‌های فناوری موجود در کشور از عمده اهداف برگزاری این مسابقات است.

شهرام شکوهی، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد نیز با اشاره به تاریخچه جشنواره ایده‌های برتر گفت: پارک علم و فناوری یزد در سال 82 وجود مرجعی برای دریافت و ساماندهی ایده‌ها، جهت تکمیل زنجیره ایده تا محصول را احساس کرد و بر اساس آن اقدام به طراحی و برگزاری این جشنواره کرد.

احمدرضا فقیه خراسانی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد نیز از برگزاری هفتمین دوره مسابقات اختراعات و ابتکارات دانش آموزی در سطح ملی خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری یزد با انعقاد تفاهم نامه‌ای که در سال جاری با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده است با همکاری آموزش و پرورش استان، دانشگاه یزد و سایر دستگاه‌های استان در تدارک برگزاری فاخر این مسابقات با هدف فرهنگ سازی و کشف استعدادهای کشور است.

انتهای پیام

کد N910419

وبگردی