آفتاب
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس:

مسمومیت 1000 نفر با آب آلوده در سپیدان کذب است

مسمومیت 1000 نفر با آب آلوده در سپیدان کذب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) فارس گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت ناشی از آلودگی آب توسط دستگاه‌های رسمی نظیر شبکه بهداشت به این شرکت اعلام نشده است.

در پی انتشار خبری مبنی بر مسمومیت بیش از 1000 نفر بر اثر نوشیدن آب آلوده در شهرستان سپیدان در استان فارس، محمدرضا قلندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، ضمن تکذیب این خبر، تصریح کرد: آب شرب این شهرستان کنترل شده و کاملا بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تمام آزمایش‌های میکروبیولوژی و شیمیایی انجام شده بر روی شبکه‌های آب شهرستان سپیدان گویای سلامت آب شرب قابل استفاده مردم است، تاکید کرد: سلامت آب شرب سپیدان قابل بررسی است.

قلندری خاطرنشان کرد: به‌دلیل وجود چشمه‌های متعدد در کنار تفرجگاه‌های طبیعی در این شهرستان، شاهد استقبال گردشگران و تجمع افراد در ایام مختلف سال، خصوصا تعطیلات از این منطقه هستیم. برخی گردشگران بدون توجه به مسائل بهداشتی از آب چشمه‌ها استفاده کرده و می‌کنند. ممکن است آلودگی مطرح شده ناشی از مصرف آب چشمه‌ها باشد، اما تاکید می‌کنیم که هیچ گزارشی در این خصوص ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه فارس از عقب‌ماندگی در موضوع ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برخوردار است، تصریح کرد: با تلاش آبفای استان فارس، موافقت‌نامه‌ای با بانک توسعه اسلامی با هدف ساخت 6 تصفیه‌خانه، در استان منعقد شده است. یکی از تصفیه‌خانه‌های مورد نظر در شهرستان سپیدان ساخته می‌شود.

شهرستان سپیدان یکی از مناطق گردشگری مهم در استان فارس است که جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در خود جای داده است. هرساله در فصول مختلف سال و به‌واسطه ویژگی‌های کم نظیر طبیعی، گردشگران بسیاری به این شهرستان سفر می‌کنند. آبشار مارگون، تنگ چله‌گاه، تنگ‌ تیزآب، پیست اسکی زمستانه و تابستانه از جمله گردشگاه‌های این شهرستان است.

انتهای پیام

کد N910414

وبگردی