آفتاب

سرکرده بوکوحرام غایب است

سرکرده بوکوحرام غایب است

شبه‌نظامیان بوکوحرام ویدیوی جدیدی را از فعالیت‌های خود در نیجریه منتشر کردند و این بار هم "ابوبکر شیکاو" در آن حضور نداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه بی بی سی، غیبت "ابوبکر شیکاو" سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام نیجریه گمانه‌زنی‌هایی را درباره سرنوشت وی مطرح کرده است. آخرین باری که وی در فیلم‌های نیجریه دیده شد، ماه مارس بود. وی در آن زمان با انتشار پیامی با گروه تروریستی داعش اعلام وفاداری کرد. اندکی پس از آن ارتش نیجریه اعلام کرد که تمام شهرها و شهرک‌ها را از دست بوکوحرام خارج کرده است.

ارتش نیجریه روز یکشنبه اعلام کرد، تمام 178 تنی را که از سوی بوکوحرام اسیر شده بودند در شهر بورنو در شمال شرق نیجریه آزاد کرد. آنها همچنین تعدادی از شبه‌نظامیان را کشته و یک فرمانده ارشد در جریان حملات هوایی علیه پایگاه‌های این گروه بازداشت شد.

در این فیلم هشت دقیقه‌ای، مرد جوانی از طرف داعش در غرب آفریقا خواستار صبر مردم شد و گفت: ما همچنان در هر جایی که پیشتر حضور داشتیم حاضر هستیم.

در این ویدیو نشان داده می‌شود که شبه‌نظامیان به یک ایست امنیتی حمله کرده، تسلیحات را توقیف کرده و گلوی یک پلیس یونیفرم‌پوش بریده می‌شود.

انتهای پیام

کد N910222

وبگردی