آفتاب

فرستاده سازمان ملل به یمن: بحران‌های جهانی راهکار نظامی ندارند

فرستاده سازمان ملل به یمن: بحران‌های جهانی راهکار نظامی ندارند

فرستاده سازمان ملل به یمن ضمن تاکید بر اینکه بحران این کشور پیچیده‌تر شده است گفت: بحران‌های بین المللی با راه حل‌های نظامی پایان نمی‌یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای سی بی سی اکسترا گفت: جمال بن عمر فرستاده سابق سازمان ملل به یمن به نتایج خوبی در پرونده یمن رسید من نیز تلاش می‌کنم تا این نتایج را تکمیل کرده و به راهکاری برای بحران در این کشور دست یابم. اعضای شورای امنیت با حل بحران یمن موافق هستند و من باید با تمامی طرف‌های درگیر برای رسیدن به راهکار نهایی همکاری کنم.

وی افزود: راه حل‌های نظامی حتی اگر به موفقیت اندکی برسند نمی‌توانند بحران‌های بین المللی را حل کنند. این راهکارها موجب حل ریشه‌ای بحران نمی‌شوند و حتی ممکن است بار دیگر موجب ایجاد بحران شوند. بحران یمن اخیرا بسیار پیچیده شده است. در حال حاضر باید تمامی نیروهای نظامی از مناطق شهری یمن عقب نشینی کنند و بگذارند با مذاکرات سیاسی فراگیر بحران حل شود.

بن عمر ادامه داد: توقف درگیری‌ها باید با عقب نشینی حوثی‌ها همراه باشد و همگان نیز باید به این مساله پایبند باشند. اگر تصمیمی در خصوص توقف درگیری‌ها در یمن گرفته شود تیم‌های ناظر تشکیل شده و به یمن اعزام خواهند شد.

فرستاده سازمان ملل به یمن گفت که مذاکراتش با دولت مستعفی یمن و طرف‌های دیگر از جمله حوثی‌ها و حزب کنگره ملی به نتایج خوبی رسیده است و دو طرف با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل توافق کرده‌اند. ابزار اجرایی تنها مانعی است که برخی طرف‌ها به آن اعتراض می‌کنند.

انتهای پیام

کد N910180

وبگردی