آفتاب

وزیر دفاع انگلیس در عراق: ماموریت انگلیس در ائتلاف ضد داعش تمدید شد

وزیر دفاع انگلیس در عراق: ماموریت انگلیس در ائتلاف ضد داعش تمدید شد

وزیر دفاع انگلیس در سفرش به بغداد درباره میزان حملات نیروهای کشورش علیه داعش در این کشور اعلام کرد، هشت جنگنده تورنادوی نیروهای سلطنتی تاکنون 1162 ماموریت انجام داده و از پایگاه خود در قبرس 251 حمله هوایی در عراق انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس در این باره گفت: ما می‌خواهیم تضمین کنیم که چنین میزان عملیات دشواری را انجام داده و اعلام کنیم که مدت ماموریت اسکادران شماره 12 خود را تا مارس 2017 تمدید می‌کنیم.

وزیر دفاع انگلیس با رد احتمال اعزام نیروهای زمینی این کشور به عراق خاطرنشان کرد، دولت عراق تاکنون چنین درخواستی از این کشور نداشته‌اند.

اندرو پلفورد، فرمانده نیروی هوایی ارتش انگلیس در واکنش به تمدید مدت ماموریت اسکادران شماره 12 عنوان کرد: تمدید ماموریت اسکادران شماره 12 به نیروهای هوایی سلطنتی اجازه خواهد داد تا به ارائه همکاری منجر به فرد و با ارزش خود با ائتلاف ضد داعش ادامه دهد.

پیش از این دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس مدت زمان حملات اسکادران شماره 12 را تا مارس 2016 تعیین کرده بود.

فالون در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: جنگنده‌های ما چندین هزار ماموریت و صدها حمله انجام داده‌اند و با این کار به نیروهای عراقی برای عقب راندن داعش از مناطق کردنشین و شهرهای کلیدی چون تکریت و بیجی کمک کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت ماموریت نیروهای انگلیس در عراق خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش تهدیدی علیه امنیت عراق، سوریه، منطقه و حتی خیابان‌های انگلیس محسوب می‌شوند و همین دلیل روشن می‌کند که تضمین ادامه ماموریت نیروهای انگلیس در ایفای نقش خود برای شکست این وظیفه ماست.

انتهای پیام

کد N910127

وبگردی