آفتاب

همسر مادورو نامزد انتخابات کنگره شد/ خانم مخالف رد صلاحیت!

همسر مادورو نامزد انتخابات کنگره شد/ خانم مخالف رد صلاحیت!

در حالی که بانوی اول ونزوئلا برای عضویت در کنگره کاندیدا می‌شود،‌ رهبر مخالفان این کشور به طور رسمی از نامزد شدن برای انتخابات منع شد.

در حالی که بانوی اول ونزوئلا برای عضویت در کنگره کاندیدا می‌شود،‌ رهبر مخالفان این کشور به طور رسمی از نامزد شدن برای انتخابات منع شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان انتخابات ونزوئلا درخواست خانم "ماریا کورینا ماچادو"، نماینده پیشین کنگره برای نامزدی در انتخابات آتی کنگره در ماه دسامبر را رد کردند. ساعاتی بعد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که "سیلیا فلورز" همسر وی برای نامزدی در انتخابات کنگره اقدام می‌کند.

در این میان ماچادو، یکی از رهبران مخالفان ونزوئلا، تصمیم شورای ملی انتخابات این کشور برای رد نامزدی وی در انتخابات پیش رو را نقض حقوق وی و حقوق تمام ملت ونزوئلا دانست.

وی در میان رهبران مخالف خواستار استعفای مادورو در سال گذشته بود و همچنین در برخی از اعتراضات خیابانی برای پایان حکومت سوسیالیستی در آمریکای جنوبی مشارکت داشت.

ماچادو در طول سال‌های گذشته به یکی از چهره‌های بارز مخالفان این کشور تبدیل شده است که هنوز اعتراضات علیه رئیس جمهور این کشور را ادامه می‌دهد.

چندی پیش، دفتر دادستانی دولت نیز وی را به نقشه کشیدن برای ترور مادورو متهم کرد، این در حالی است که وی با رد این اتهام آن را مسخره دانست.

همچنین مخالفان اعلام کردند که دولت در تلاش برای اعمال محدودیت است تا کاندیداهای خودش از این انتخابات ناامید نشوند. بر همین اساس خواستار اعتراضات سراسری در روز شنبه شدند.

همسر رئیس جمهور، درگذشته ریاست مجلس ملی را برعهده داشت و همچنین به عنوان دادستان کل ونزوئلا فعالیت کرده است.

در اعلام نامزدی وی در انتخابات کنگره، مادورو اعلام کرد که وی به عنوان یک شخص حقیقی شرکت می‌کند.

وی افزود: او با من در این باره مشورت کرد و من به او گفتم که شما آزاد هستی که مبارزات خود را انجام دهی زیرا شما صلاحیت‌های رهبری و نظامی لازم را برای خود داری و مکانیسمی وجود ندارد که در این باره شما را منع کند.

انتهای پیام

کد N909998

وبگردی