آفتاب
نماینده بویراحمد و دنا:

پارک ملی دنا نیازمند دوربین و بالگرد اطفای حریق است

پارک ملی دنا نیازمند دوربین و بالگرد اطفای حریق است

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم حافظان قوی و دلسوزی برای منابع طبیعی و محیط زیست خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، غلام‌محمد زارعی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: عشایر این استان در عرصه‌های محیط زیست بلاتکلیف هستند.

وی تصریح کرد: این قشر جزو اقشار تولیدکننده جامعه و ذی نفع از محیط زیست هستند و لازم است مشکلات آنها بررسی و برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رابطه مسالمت آمیزی بین مردم این استان و محیط زیست در طول تاریخ وجود داشته و در صورتی که این رابطه احیا شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

زارعی تصریح کرد: درصورتی که به مردم مسئولیت داده شود و در حفاظت از محیط زیست مشارکت داده شوند، حافظان قوی و دلسوزی برای منابع طبیعی و محیط زیست خواهند بود.

وی با اشاره به کمبود ۲۰۰ نیروی محیط بان در استان ادامه داد: در زمینه حقوق، حق الزحمه و مزایای کارکنان محیط زیست استان مشکلاتی وجود دارد بطوریکه حقوق برخی از کارکنان از جمله محیط بانان از طریق اعتبارات عمرانی تامین می‌شود.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پارک ملی دنا یکی از زیست گاههای اصلی حیات وحش در کشور است. بعلت کوهستانی بودن مناطق حفاظت شده استان و پراکندگی این مناطق استفاده از دوربین های مجهز و بالگرد برای اطفای حریق در مواقع آتش سوزی جنگلها ضرورت دارد.

انتهای پیام

کد N909729

وبگردی