آفتاب
رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

تلاش برای آزادی دو محیط بان محکوم به اعدام ادامه دارد

تلاش برای آزادی دو محیط بان محکوم به اعدام ادامه دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تلاش برای آزادی دو نفر از محیط بانان بطور جدی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع هشت محیط بان در معرض اعدام ۶ محیط بان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: محکومیت این هشت محیط بان محکوم به اعدام مربوط به سال 92 و قبل از دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: آزادی محیط بانان محکوم به اعدام نتیجه تلاش و مدیریت خوب دستگاه قضایی، همکاری اولیای دم، نقش معتمدین محلی و مسئولان ملی و استانی بوده است.

ابتکار تصریح کرد: در برخی قوانین و مقرات مربوط به محیط بانان بویژه در زمینه امنیت جانی و شغلی آنها تغییر و تحول صورت خواهد گرفت و طرح سختی کار محیط بانان نیز در هیئت دولت با 3000 امتیاز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مسئولیت مدیریت پسماند شهری بر عهده شهرداری بوده و شوراهای شهرها مسئولیت مهمی در تدوین برنامه‌های مدیریت پسماند دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ اجرایی قانون مدیریت پسماند و ضوابط حفاظت از محیط زیست، باید دفن غیربهداشتی زباله وجود نداشته باشند و تفکیک از مبدأ و آموزش شهروندان صورت گیرد.

ابتکار اضافه کرد: هم اکنون پلاستیک، کاغذ و شیشه خریدار دارند و همه قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند و در صورتی که تفکیک از مبدا صورت گیرد این ضایعات قابل ورود به چرخه بازار بوده و حتی بورس برای این ضایعات پیش‌بینی شده و می‌تواند درآمدزایی و ارزش اقتصادی نیز داشته باشند.

عکس تزیینی است.

انتهای پیام

کد N909727

وبگردی